Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 12 juli 2011

Svullet boande

Vilken rivstart på semestern! Vi har målat och tapetserat oss blå men äntligen är arbetsrummet färdigt att inredas. Nu ska vi bara lyckas snickra ihop en platsbyggd bokhylla där också... Sen är det dags för Minis rum. Jag längtar.

När vi skulle börja med tapetserandet så slängde jag på mig mina "meckarjeans" (trasiga jeans med hål och färg överallt) för att göra mig redo. Döm om min förvåning när dessa byxor som jag normalt sett kan dra över höften trots att de är knäppta, helt plötsligt inte gick att knäppa. Dragkedjan gick inte ens att dra upp hela vägen. Jag har svällt! För någon vidare mage har jag inte alls. Det kan t.o.m. Fina M intyga.
Hela jag är alltså som en svullen ballong. Lagom till semestern. Vad roligt det ska bli att gå runt i bikini på Kreta. Ingen fattar att jag är gravid utan jag ser helt plötsligt bara mulligare ut än vad jag alltid gjort. Men det är det ju ingen som vet på Kreta, hahahaaa! Men ändå... Det är jobbigt att planera vad jag ska ha på mig när jag inte kommer i mina vanliga kläder speciellt bra. Dock kan jag glädja mig åt att det är sommar för de flesta av mina klänningar kan jag alltid dölja mig i än så länge.

Men vi har ett väldigt fint arbetsrum i alla fall och imorgon går vi in i vecka 15. Tjohoooo!

Kram

7 kommentarer:

  1. Hihi, det är en knepig period det där när det börjar att växa men innan man får en tydlig gravidmage. Gissa hur många undrande blickar jag fick när jag väntade Molly och jobbar som siminstruktör...

    Men du får gå och klappa magen hela tiden, så kommer folk snabbt förstå!

    SvaraRadera
  2. Redan vecka 15, vad fort det går.
    Känns som om det var förra veckan vi träffades och du berättade. Hänger inte riktigt med i tiden...
    Det är bra med tunikor, det var det jag hade på mig mest hela tiden =)
    Ha en underbar semester!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi ska oxå till Kreta! Vart ska ni och när åker ni? :)

    SvaraRadera
  4. Tunika1 Jösses, bra idé där med! Ska nog ta mig en shoppingrunda snart... :o)

    Jane, vad kul! Vi åker med Langley den 22/7. När åker ni?

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att du kan ha klänningar och kjolar då =). Bikinin kommer sitta så bra ska du se, du är så fin innan, och jag kan inte tänka mig att det är så enorm skillnad, det är mest man själv som inbillar sig (look who´s talking =P, hon som jämt nojjar sig över vikten, hehe).
    Nåja, jag köpte mig 2 set bikinis idag, som jag är ganska nöjd med, och på rea , dessutom =). *Lycka*.

    Det låter helt underbart att få inreda ett barnrum. Och jag är lite avis på dig för det, men det får jag vara , ellerhur? En annan sak jag är avis på, är att ni ska till Kreta...Vi har inte hittat någon resa än (sista minuten) men hoppas på något som faller i smaken.

    Nä, nu blev det en uppsats =).
    Ha en fin kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Klart att du får vara avis! Något anat hade jag nog inte förväntat mig. Jag vet hur det är... :o)

    Tusen tack för bikini- och klädpepping! Ska se om jag kan hitta en bikini idag kanske...

    KRAAAAM!

    SvaraRadera