Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 13 juli 2011

Snurrigt värre

Så, shopping avklarad.
Det blev en vid top som går att ha som strandklänning eller top med byxa/leggings till samt en bikini. Bikinin var i en storlek jag aldrig haft förut... Jag ser ut som en jättestor pinuppa! Bikinin är nämligen mörkblå med vita prickar på och trosorna är ganska höga. Bh:n är det lite balconette-stil på. Precis som på en pinuppa! Med skillnaden att min midja buktar utåt istället för inåt, hahahaaa!

När vi var klara med shoppingen och var på väg mot bilen så kände jag mig jättesnurrig. Blodsockerfall. Fina M rusade in och köpte en Keso med nötter till mig som jag tryckte i mig. Lite vila och så började vi gå mot bilen igen. Halvvägs dit så snurrade det till igen. Så pass att vi rusade in i en kiosk där Fina M köpte en MER medan jag satt på huk lutandes mot en glassfrys och försökte hålla kvar mitt medvetande.
Halva flaskan senare och lite mer vila så kunde jag gå mot bilen. Vi konstaterade att vi inte ätit sedan kl 9 och när jag yrade till mig så var klockan 14. Det är nog inte det smartaste att glömma bort att äta när man är gravid. Jag brukar äta något (en frukt eller så) ungefär varannan timme. Nu hade det gått fem timmar! Smart, jättesmart.... Nej.
Nu har jag tryckt i mig mer mat och massor av mjölk och mår strålande. Lite trött kanske men med ännu mer vila så blir jag fit-for-fight igen. Ikväll ska jag nämligen ut på stan och pladdra i timmar med en kompis. Najs!

KRAM

6 kommentarer:

  1. Oj vad lilla Mini drar energi från dig! Du får inte glömma att äta sådär..... Ha en trevlig kväll :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med blodsockerfallen, du kan inte ha ett nödkit i väskan, typ choklad, äpple och vatten eller nåt? Och ett i bilen? Så har du säkrat det i alla fall.

    Roligt med fin bikini, har oxå shoppat baadkläder idag:)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, en riktig energitjuv!
    Nödkit ska det absolut bli! Jag är bara så oruttad på det här... Det kommer liksom huxflux.
    Och så blev jag så trött efteråt att jag fick ställa in "dejten" och sova istället. Vi får ses imorgon. Nu blir det långpromenad.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Bikinin låter jättefin och jag tror att du är strålande snygg i den oavsett om magen buktar in eller lite ut!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag tror helt klart du blir snyggast på stranden i den outfiten! :))

    Kram!

    SvaraRadera