Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 2 januari 2013

Återbesök?

Och så kom ett mail till från receptgyn...
Hon vill att jag ska komma på ett återbesök för att hon inte "får" skriva ut recept egentligen. Hon skriver att "det är bäst" om jag kommer på återbesök.
Vad f-n!!?!??

För jag känner mig intryckt i ett hörn.
För att jag ständigt har fått ställa upp på så jäkla mycket trams i svensk sjukvård, trots att jag har rätt till vård utan trams.
För att det känns som ett "hot"; kom eller så blir det inga fler mediciner. Typ.
För att orden "får inte skriva ut" klingar illa när hon inte förklarar vem som säger att hon inte "får".

Jag blir sur så nu undrar jag:
- Vem säger att en läkare inte får skriva ut mediciner till en svensk medborgare som får vård utomlands? Och speciellt om denne medborgare har rätt till vården i Sverige? VEM? Nägon som vet?
- Ska jag, nu när jag för första gången har "makten" i denna ofrivillgt barnlösa kamp, ignorera hennes mail och inte gå på något återbesök (var på ett där för ca två år sedan)? Jag har ju trots allt fått medicinerna... Ett återbesök kostar ca 1200 kronor eftersom hon inte är landstingsanknuten. Vad tycker ni?

Återigen besviken på hur det fungerar i Sverige...
Men jag är så klart tacksam över att hon skrivit ut till mig hela tiden! Hmm, kanske borde gå på "återbesök" ändå.

Kram

1 kommentar:

  1. Blir så trött att jag bara vill gå o lägga mig. Varför måste allt vara så omständligt med den svenska vården! Orättvist!

    Men kul att Slemhinnan såg riktigt fin ut! Nu får embryona nåt gott att borra ner sig i! Tjohooo!! Snart åker du!! :)

    SvaraRadera