Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 31 januari 2013

Vecka 6

Ok, nu är jag helt förvirrad.
AVA svarar att jag är i vecka 5.
5+2, närmare bestämt.
Så de räknar som läkare: 5 FULLGÅNGNA veckor.
Jag räknar vilken vecka jag befinner mig i...
Men så det konstiga.
Jag hade insättning en tisdag och läkaren sa att jag då var i vecka 1+2. Då skulle jag vara i 4+4 nu. De har alltså ändrat sig eller så sa läkaren fel.
Och ska jag gå på vad de säger nu så var det 2+0 på insättningsdagen. Men det stämmer inte heller eftersom embryona var minst 2 dagar gamla vid insättningen.

Hmmm, vad är bäst, rent medicinskt, att räkna med? Det borde vara deras 5+2.
Jag får väl köra på det då. Nu har jag i alla fall rett ut frågan om vilken vecka jag är i. Vecka 6.
Synd, då faller min teori om hinnsäckens storlek från förra inlägget...

Nu kör jag på teorin att embryot gått och gömt sig bara.

Kram

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om din teori. Embryot har gått och gömt sig, helt enkelt. En sån liten busunge!!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men vad frustrerande! Och speciellt att inte veta hur stort det ska vara! När jag gjorde mitt VUL i 4+6 så såg det ut så här (http://hurdetkanbli.blogspot.se/2011/07/en-yttepytteliten-skrutt-precis-dar-den.html)

    Men min gyn hade en riktigt bra maskin tydligen och hon sa att det skulle kunna vara svårt att se. Så är du runt vecka 5-6 så kan det ju mycket möjligt vara så att den inte syns så bra än. Men guuud vad jobbigt, denna väntan! Finns inga snabbtester? Det borde finnas...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på dig och håller tummarna för att allt ska gå bra!!!

    Kram
    JVJK

    SvaraRadera
  4. Det här var ju inte vad jag ville läsa. :(

    En blastocyst är odlad minst 5 dagar och äp är dag 2+0. Så insättningen var typ 2+5.

    I 6+0 ska en gulsäck synas och oftast syns hjärtslag första gången typ 6+0-6+3. MEN det kan bli upp till en vecka senare pga att embryon kan utvecklas olika snabbt i början, vilket t.ex. http://morgonpigg.nu/ fick erfara.

    Ditt hcg låter inte lovande. Om du hade 165 och hälften kom från vardera embryot borde du haft minst 165 även andra dagen (då borde du haft hälften från vardera embryot på dag ett och det hälften borde dubblats på 2 dagar).

    Men åter igen, om det var 5 dagars skillnad på när de implanterades hade det inte varit hälften från vardera... Det finns folk som det gått bra för efter att hcg minskade.

    Så - det ser inte lovande ut, men det har gått bra för andra i den situationen. Så hemskt nog är det bara att vänta och hoppas lite till.

    Håller tummarna för dig.
    Kram!

    SvaraRadera