Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 22 januari 2013

Besöket

Besöket hos gyn igår blev en besvikelse. Det blev inget ultraljud så jag fick inte se pricken där inne.
Anledningen var nog främst att Fru Gyn hade klämt in mitt besök mellan två andra samt att det blev stressigt om jag skulle hinna till provtagningen som höll på att stänga.
Men hon blev väldigt glad av att se ett plus!
Eftersom jag nu fått i mig mycket östrogen, som man tar i och med ÄD-behandlingen, så var hon mest oroad över mina bröst. Höga östrogenhalter under längre tid kan leda till bröstcancer nämligen.
Så hon klämde runt men sa att det kändes ok. Sen rusade jag ner med remisserna till provtagningsenheten och tog blodprov. Hcg och progesteronhalter är det som mäts.
Nästa provtagning är imorgon och sen ringer gyn mig när hon fått svaren.
Och så blir det ultraljud när jag är i vecka 7 istället. Då ska vi försöka ta reda på om det är en eller två också...

Spännande!

Kram

2 kommentarer:

  1. Usch, det är läskigt med hormoner. Bröstcancer är alldeles för närvarande hos oss just nu, äckliga, äckliga sjukdom!! Bra att de har koll på dig!

    Synd att du inte kunde få se de små pyrena redan nu! Jodå, det ÄR två stycken som myser där inne, det VET jag! :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Oooooo så spännande! Tvillingar är underbara men jag önskar att tvillingföräldrar fick minst ett par extra armar och en extra pussmun när man får två barn. Så man hinner ge all kärlek man vill.

    SvaraRadera