Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 7 januari 2013

Snart...

Imorgon är det dags. Då blir det insättning. Jag börjar bli nervös, men inte av någon bra anledning.
Jag är nervös för att jag har så "ont" i nedermagen. Det känns som om jag har sju liter gaser eller nåt insprutat i magen. Det spänner och drar.
Tänk om slemhinnan är på väg att lossna? Det är det jag är nervös för. Den var ju över 10 mm för fem dagar sedan, hur stor är den inte NU? Jag nojjar, nojjar, nojjar. Men kan som bekant inte göra så mycket åt saken.
Och så har jag glömt att hämta alla medicinerna på apoteket. Smart. Apsmart.
Jag har Progesteronvaggisar så att det räcker ikväll, imorgon och onsdag morgon, d.v.s. fyra stycken kvar. Och jag har Fragminsprutor här hemma men har ingen aning om jag kommer igenom säkerhetskontrollerna på Arlanda med ett handbagage fullt med sprutor. Eller ens med EN spruta.
Förresten, jag vet att man inte får ha stickföremål med sig. Sprutorna får stanna hemma och ska jag ta dem tidigare så får jag väl köpa på kliniken.

Ja, som ni märker så snurrar tankarna. Det bästa jag kan göra är att lägga mig tidigt och ta tjuren vid hornen imorgon bitti.

Håll tummarna kl 10:30 (svensk tid)!

Många kramar

14 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna! Lycka till!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du behöver inte ha spruta med dig, du kan ta på kliniken och när du ska hem igen så får du ett intyg att visa i säkerhetskontrollen! Lycka till och glöm inte att njuta av dagen oxå.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Såklart vi håller tummarna!

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna i massor! Lycka till imorgon!! Kram

    SvaraRadera
  5. Waaaah, bästaste du, jag håller tummar och tår så det knakar och står härliga till!
    massa kram & kärlek

    SvaraRadera
  6. Massor med tummar hålles!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag håller tummarna hårt. Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, håller tummarna så hårt. :D

    Jag har åkt igenom kontrollerna med sprutor massor med gånger, eftersom jag har adrenalin med mig när jag åker långt. Det ska vara ok så länge man har med sig en receptlista från apoteket. Det finns apotek på Arlanda och de borde kunna hjälpa dig om du inte kan skriva ut själv från webben.

    SvaraRadera
  9. Önskar dig stort lycka till!!!!! Kram

    SvaraRadera
  10. Jag förstår att du är nervös, men jag hoppas såååå att du inte har något att vara orolig över utan att slemhinnan är supertjock och perfekt imorgon kl 10.30. Jag håller en tumme för dig imorgon och en för mig! :)

    KRAMAR!!

    SvaraRadera
  11. Lycka till!! Håller tummarna! Kram, Kiv

    SvaraRadera
  12. Jag håller alla tummar jag kan.
    Massa kramar.

    SvaraRadera
  13. Ååååh, ni är så himlans fina allihop! Tusen, tusen tack!!

    Många kramar!

    SvaraRadera