Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 10 januari 2013

RD2&3

Tiden flyger... Men känner efter hela tiden gör jag!

Igår brände det till två gånger i nedermagen. Rejält. Så gjorde det förra gången också när det blev en Mini så jag vill självklart tro att det var minst ett embryo som fastnade just vid den känslan. Liiite vidskeplig är jag allt. I alla fall de närmaste 11 dagarna.

Så det brände igår vilket det inte har gjort idag. Idag har jag bara känt mig kolugn och knappt svullen om magen, trots hormonerna. Idag finns alltså inget speciellt att avrapportera.
Jo, jag fick för mig att det hade fungerat alltihop.
-"Nu jäklars är jag gravid!", tänkte jag i bilen på väg hem från jobbet. En skön känsla infann sig just då, men nu är jag tillbaka i ruvartvivlet igen...
Kom på, det har känts som mensen är på gång också. Men bara en liiiten mens om jag nu ska försöka mig på att gradera det onda, hahaha!

Och så över till dagens I-landsproblem:
Fina M får noll rätt av två möjliga idag.
1.) Jag har städat ut julen.
2.) Jag ruvar och vill inte blöda.

Vad gör mannen?
Kommer hem med toapapper med julmönster på! Jag upprepar:
1.) Julen är sluuuut!!! Jag vill inte se en enda tomte, julgranskula eller gran till!
2.) Jag ruuuuvaaar och kollar således toapappret minutiöst efter en endaste bloddroppe när jag är på toa. VITT toapapper är det nya svarta. Typ.

Så min plan är att gå på toaletten minst sex gånger per dag så att pappret går åt... Eller nåt.

Kram från hormonig ruvare

2 kommentarer:

  1. Hej fina du! Jag har inte haft tid att läsa några bloggar på ett par dagar. Uj vilket äventyr det blev för dig med missat flyg och allt!! Tur att det ordnade sig och att du fick tillbaka två fina embryon.:) Nu håller jag mina tummar för att du har helt rätt i att den brännande känslan är att du är på smällen ;) :)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha men fina M då... Hur kunde han? Haha. Förstår precis vad du menar.
    Gå och köp dig annat toa papper så du slipper analysera tomtar =).

    Håller förstås alla tummar och undrar när vi ska ses igen. Kramen

    SvaraRadera