Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 29 januari 2013

Hcg:t

Ikväll har jag varit på stan och ätit en bit med två f.d. kollegor. Det var så kul att se dem igen!
Men så efter maten ringde Fru Gyn.

När Mini kom till världen så låg Hcg:t på 99 testdag 1 och dag 3 låg det på 475.
Meningen är att Hcg:t ska fördubblas på två dagar.
Den här gången låg det på 165 testdag 1 och två dagar senare låg det på 121. Det hade sjunkit. Inte bra.

Gulp.

Men både Fru Gyn och jag klamrar oss fast vid teorin att eftersom Hcg:t var så mycket högre på testdag 1 jämfört med förra gången, så kanske det är så att båda embryona satte sig men att ett har "trillat av pinn", som jag själv råkade säga till gyn. Hon höll med.
Så jag har fått en extratid på torsdag morgon. Då ska hon se om hon kan hitta hinnsäck och så ska jag ta ett till blodprov.
Nu klamrar vi oss fast vid hoppet.

Snälla, låt mig slippa ett missfall.

Vemodiga kramar

10 kommentarer:

  1. Ååå fina goa du...

    Jag vet så väl hur det är... Fem gånger.

    Men jag håller alla mina tummar för er!!

    Många kramar!!

    SvaraRadera
  2. Urk. Säg inte så. Inga missfall.
    Nu håller vi alla tummar.
    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Tummarna hålls & allt ska fasen gå bra!! ♥
    massa kram

    SvaraRadera
  4. håller alla tummar för dig! kram!

    SvaraRadera
  5. Ujujuj, nej, nej. Några missfall vill vi absolut inte ha. Håller också tummar och tår!

    SvaraRadera
  6. Nejnejnejnej! Vi hoppas och tror... Kram

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna och hoppas att allt är bra!

    SvaraRadera
  8. Håller verkligen tummarna HÅRT för att er teori stämmer och att allt är som det ska i magen!!

    Massor av kramar till er!

    SvaraRadera