Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 15 januari 2013

RD7&8

Jahapp. Ännu en ruvardag.
Igår kände jag ingenting förutom möjligtvis en lätt mensvärk en liten stund och lite ont i ryggslutet på eftermiddagen men det berodde nog mest på att jag är ovan att sitta så mycket. Annars var allt lugnt.

Idag är det annorlunda. Jag har tryck och mol ända ut i baken. Faktiskt! Det känns så. Det molar och hugger där nere och ut mot bakre regionerna. Helmysko. Ingen aning om det är bra eller dåligt.
Det ilar i ljumskarna också och det var ju bra förra gången så jag hoppas att det är bra nu också.
Så idag känns det massor överallt i området mellan knäna och midjan. Ungefär, hihi! Jag känner mig i alla fall positiv just nu men jag vet hur riskabelt det kan vara.

På söndag är det Minis ettårsdag. Stort!
Tänk att det gått ett år sedan hon kom och jag och Fina M blev förlösta ur barnlöshetens stängda livmoder. Stort det med!
Mini är allt. Vi kunde inte ha fått någon finare människa i vårt liv. Jag tror att vi var ämnade just för henne. Det var värt kampen.
Nu är det så att vi ska ta Hcg-prover på måndag och onsdag nästa vecka. Det betyder att jag behöver gå till gyn senast på måndag morgon för att testa och även få remisser.
Det i sin tur betyder att jag vill testa innan måndag. Frågan är om det är så bra att testa på Minis födelsedag på söndagen. Jag vill ju lägga allt fokus på Mini och kanske tappas det fokuset om vi testar då?
Kanske att vi testar redan på lördag med andra ord.... Vi får se om vi törs. På lördag är det RD12, samma dag som vi testade på när vi väntade Mini...

Kram!

4 kommentarer:

  1. Hmm, RD 8 idag. 8+5=13 Kom ign Wilda - testa idag!!! Idag, idag, IDAAAAG!!! ( har sovit hela fm, känner mig nästan pigg, eller iaf mer övertrött därav hysterin ;-))

    /Jenny_Maria

    SvaraRadera
  2. Näe, 8+4=12 blir det jö!
    Skitsamma. Det blir nog på lööördag, hahahaaaa!

    Apnervös nu.
    Kul att du har fått sova! Grattis!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tycker det låter lovande jag. Och är det twins så ökar ju hcg-nivåerna ännu snabbare, kanske syns redan nuuuuuu!!!

    SvaraRadera
  4. Låter onekligen lovande! :-) håller tummar! Kram

    SvaraRadera