Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 23 mars 2011

Nålar igen?

Mensvärk hela dagen, aj, aj. Men vad är väl det jämfört med att vi är på gång nu?

4 dagar kvar till VUL1
5 dagar kvar till Progynonstart
15 dagar kvar till VUL2
21 dagar kvar tills vi åker
22 dagar kvar till äggplock på donatorn
25 dagar kvar till insättning
39 dagar kvar till testdag

Sakta men säkert (hoppas jag).
Förutom att komma fram till Dr Nie för att boka tid... Det är lika svårt som att bli gravid kan jag meddela. Jag kom aldrig fram så jag får göra ett nytt försök igen imorgon. Tanken är att jag ska gå på akupunktur i god tid innan för att få upp blodcirkulationen och få en stiligt kladdig slemhinna (yeak).
Hos AVA i Riga kan man även få akupunktur före och efter insättningen så jag tänkte ta det så har jag kört hela akupunkturresan liksom.
Samtidigt så tvekar jag lite kring det eftersom jag inte gjorde någonting den gången jag lyckades bli gravid. Men då fick jag i och för sig missfall... Ja, ni märker ju hur tankarna snurrar. Jag hinner nog ändra mig tusen gånger till imorgon. Veligt värre.

Förresten, eftersom det har varit lite fokus på äggdonatorer den här veckan så lägger jag ut länken till villhabarn.com igen. Där står det om äggdonationer och hur man blir äggdonator samt telefonnummer till de kliniker man vänder sig till för att få donera. För tänk om just du som läser detta kan och får donera. Då kan du rädda liv. Rädda de kämpande barnlösas liv till att bli bra igen. Och det är ingen liten grej inte! Och du bidrar till ett nytt underbart liv!

Kram

8 kommentarer:

  1. Oj vIlken agenda! Akupunktur tror jag kan vara super. Tack för länken! Usch, fick ett trist besked idag- AMH är lågt och de ska nu diskutera om jag ska gå vidare el inte. Själv hoppas jag göra ett ultraljud. Har läst på och man ska inte behöva lita på amh allena....Hoppas hoppas ni lyckas!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Och jag hoppas att du får gå vidare och att det blir en drös med ägg och att du får känna dig störtnöjd efteråt.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Snygg ny bakgrund på bloggen!! Kul att ÄD har uppmärksammats lite. Hoppas att någon mer vill hjälpa till och donera! Tack för snälla ord till mitt inlägg!!!

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Blääh det är ingen kul googleläsning om AMH. Nä nu blir jag rejält deppig. Typiskt att läkaren som ska ta beslut i detta är borta just nu. Detta är väl en Bråkdel av vad alla ni går igenom, men jag fick precis en släng av otillräcklighet-vibb... Pjuuu. Jag ska TJATA mig till en ultraljudsundersökning!!! Får jag fråga- hur kom dina läkare fram till att äd var just för dig? Du kan även länka till eget inlägg. Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack, Charlotte! Jag tyckte att det var dags för lite mer vårtema nu. :o)

    Mammaicity, jag vill inte göra dig besviken men det var främst mitt AMH som var för lågt. Det låg på 0,6 om jag inte minns fel. Normalt är väl runt 7 eller nåt liknande. Visst kan man ha ägg trots ett lägre värde. Det kan bara var svårare att få fram dem och kvaliteten sjunker också. Vad hade du för värde?
    Och du, försök att inte känna dig otillräcklig. Bara att du vill och har tagit steget till försöka gör dig till en fantastiskt beundransvärd person. Jag säger som jag säger till Elin; du är en ängel! För bara tanken på att donera är det vackraste man kan göra för någon.
    TACK!!
    Och jag håller tummarna för dig så klart.

    Kraaam

    SvaraRadera
  6. 0,3 resp 0,29...bläää. Ja det är inte så uppmuntrAnde. Men helt otroligt att jag fick barn ändå. Så det värdet kanske inte är allt...

    SvaraRadera
  7. Hmmm, jag hittade en lapp där det står att jag har 0,06, inte 0,6 som jag trodde. Normalt är 0,7 står det. Så du ligget nog på gränsen.
    Men det är som du säger, det är inte den enda faktorn. Utan FSH så blir det svårt att få ägg också. Vet du vad du har för FSH-värde? Det ska ligga under 10 vet jag.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ok. Will check. Tusen tack för info&
    Support! Kram

    SvaraRadera