Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 29 mars 2011

Namnet

Det är fler som har frågat varifrån namnet kommer, Wilda Mathilda. Svaret är att jag inte riktigt vet men ändå vet. Jag tror att jag tänkte så här:
Mathilda är ett släktnamn och så otroligt fint, tycker jag. Tyvärr heter jag inte det själv.
Wilda hette en bekants dotter på 90-talet. Då var Wilda inte speciellt vanligt så det satte sig i min hjärna. Dottern var för övrigt otroooligt söt och go.
Wilda Mathilda ligger bra i munnen när man säger det. Det rimmar.
Och så gillar jag att tänka "vilt" (med tanke på namnet Wilda, då'ra). Att skriva fritt, låta tankar fara fritt och försöka att inte ha så mycket begränsningar i tanken. För det finns det så många ändå överallt. Begränsningar alltså.
Så en tankevild tjej liksom. Wilda Mathilda.

kram

2 kommentarer: