Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 14 mars 2011

Påklädningslycka

Imorse var jag villrådig när det skulle kläs på sig. Jag är så urbota trött på mina kläder och jag vill inte köpa nytt förrän jag gått ner och när jag väl gjort det så hoppas jag att lönen går till gravidkläder istället. Och mina gamla kläder har jag vuxit ur. Eller?
Kikade på de där sköna stretchbrallorna som hängt i garderoben i 2 år nu. Brevid hängde en längre blusaktig sak som jag brukade ha till byxorna. Den blusen höll jag på att spränga bort knapparna på med brösten sist jag ålade på mig den och försökte andas. Det tog 20 min att komma ur den...
Äh, vad kan hända!?? Jag tog fram den ur garderoben och satte på mig den. Höll andan. Öppnade ögonen och andades. Den passade!! Perfekt dessutom!
Fram med byxorna. Prisa Olga!!! Jag fick på mig dem utan problem!!
Skulle jag vara homo skulle jag ta mig tusan åka hem till Olga och försöka hångla upp henne (oj, om hon läser här hoppas jag att hon tar det som en komplimang...). Hon är ju Gud.
Min fina mans kommentar:
"Har inte Olga en man som är som hon men en kille som tränar pappor?"
Hahahaaaa! Det är en komplimang till både Olga och mig som heter duga!

Allt jag gjort är att följa hennes råd (ok, några mindre små felsteg någon gång).
Jag har fått skriva ner vad jag äter och utifrån detta fått råd om vad jag borde äta. Varje dag har jag skickat mitt matintag och fått feedback dagen därpå.
Jag har också fått ett träningsschema som passar mig perfekt. Inte för mycket och inte för litet. Alla övningar kan jag göra och jag blir svettig och känner mig geomtränad efter ett pass. Förmodligen för att alla passen är individuella för mig och min kapacitet.
Det är kul och varierade övningar och jag har själv valt att göra dem på ett gym (eftersom jag bor 500 meter från F&S samt har gym på jobbet) men jag har även två träningspass som jag kan göra hemma.
Två veckor har jag kört nu och tyvärr kan jag inte fortsätta nästa månad eftersom vi har ET då men jag tänker absolut köra med Olga igen när jag törs (beroende på hur en eventuell graviditet utvecklar sig) och kan igen. Det är jättekul!

För den som är nyfiken så länkar jag till Olgas blogg och till PTonline där ni kan läsa mer.

Måndagskramar till alla (i mina "nya" kläder)

5 kommentarer:

  1. Heja-heja! Nu blir jag också peppad att "göra en olga". Har 80 % av garderoben i obrukbart skick.

    SvaraRadera
  2. vad kul...vad har du tränat mest?

    SvaraRadera
  3. Hmmm, det är nog mest styrka. Rumpan svider en del så de musklerna har nog fått sig en duvning, haha! Men det varierar mellan passen; rumpa, överkropp och mage. Jag kör t.ex. ett magpass varje dag.

    SvaraRadera