Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 5 mars 2011

Spruttankar

4 dagar kvar.
Jag och M diskuterade om det spelar någon roll om jag tar den på morgonen eller kvällen. Vi konstaterade att det spelar ingen roll.
Men så började jag att läsa om biverkningarna på FASS.

"...kan förorsaka utmattning, trötthet och svindel och kan därför påverka din förmåga att köra bil eller använda verktyg eller maskiner."

Känns inte tryggt att åka bil till jobbet direkt efter det så det får nog bli på kvällen jag tar sprutan.

Vidare biverkningar:

"...trötthet, yrsel, huvudvärk. Förändrat stämningsläge inkluderande depression (kvinnor). Blodvallningar, minskad bröststorlek (kvinnor), nedsatt sexlust, svettningar, ömhet och svullnad i brösten (män). Illamående/kräkningar. Utslag. Bensmärtor. Minskad testikelstorlek, vaginal torrhet. Lokala reaktioner vid injektionsstället."

Fina M såg inte så förtjust ut när jag läste upp orden "förändrat stämningsläge", hahahaaa! Tror jag det. Jag blir ganska deppig och sådär lagom halvnegativ när jag är nedreglerad. Det är lite märkligt för jag förstår inte varför förrän efteråt. Men när jag väl är mitt uppe i det så märker jag bara att jag är trist och jobbig och försöker väl hålla igen lite.
Ni vet, när man har dagar då det gnälls lite över ingenting. Jag gillar inte gnäll så när jag är så där jobbig och gnällig så blir jag verkligen trött på mig själv.
Nu när jag inte tar någon medicin alls så märker jag hur påtaglig skillnaden är. Nu är jag mycket mer positiv och "normal" och tramsar inte så mycket. Jag mår toppen!
Så jag hoppas massor på att jag inte ska bli så jobbig av sprutan. Gissar att fina M hoppas han med.

Soliga kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar