Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 18 mars 2011

Testosteron

Jo, idag är en bättre dag. Jag känner det ut i tårna.
Igår blev det bättre när jag fick ett äkta och hjärtefyllt skratt av en nära medarbetare. Tänk vad mycket ett skratt kan påverka en person! Om han bara vetat hur jäkla sur jag var hela dan innan det.

Jag har konstaterat att Procrensprutan har sabbat lite av min träning. Den sänker mina testosteron- och östrogenhalter till botten. Eftersom testosteron bygger muskler och ökar förbränningen så går det stick i stäv mot vad jag vill uppnå. Det förklarar en del av varför min viktnedgång inte tar sig som jag vill. 1,5 kg har jag lyckats gå ner. Jag hade nog hoppats på 2-3 kg i alla fall. MEN! Det finns annat som är viktigare. Förutom att försöka bli gravid och ha bra hälsa så har min träning och kostomlägget gjort att jag minskat midjemåttet med hela 10 cm! Tjohooooo!!!
Och så har jag fått armmuskler, är starkare, fått så otroligt mycket bättre ork och jag är aldrig hungrig. Jag kör vidare med min kost och motion.

Idag är det bara 9 dagar kvar till VUL nr 1 då slemhinnan ska vara übertunn. Då börjar jag med Progynonet.

Kraaam!!

5 kommentarer:

  1. Idag är definitivt en bättre dag! För oss också :)

    SvaraRadera
  2. Tack!
    En gör så gott en kan... Ca 4 veckor kvar till ET och på den tiden borde det ju hända något.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Wow, vad härligt, vad har Du för upplägg? Behöver all hjälp jag kan få. Har tänkt gå ner ca 10 kg innan sommaren....

    SvaraRadera
  4. Ååh, det är allt möjligt men kombinationen mat och träning.
    Jag har hjälp av Olga på www.mammafitness.se. Funkar kanonbra!
    Och det är prisvärt: 950 kr första månaden och 600 kr för efterföljande.
    Jag tyckte att det var värt att chansa den där första månaden. Och nu tänker jag absolut köra fler.

    kram

    SvaraRadera