Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 4 mars 2011

Stöd

5 dagar kvar till sprutan och det är allt som rör sig i mitt huvud idag. För jag längtar något så infernaliskt! Vilket säkert redan har märkts...men ändå.
Igår lunchade jag med bästisen. Hon är faktiskt riktigt gullig. Hon pratade massor om Dr Nie som en av hennes kollegor går till. Min kära bästis lyssnar på allt hon hör kring det där och så avrapporterar hon till mig. Jag har förstått att hon gärna vill att jag går till Dr Nie. Det är charmigt hur mycket hon bryr sig. Hon är mina öron när någon pratar IVF-er och ÄD.
Igår var det mest jag som pladdrade. Det var t.o.m. så att jag bad om ursäkt för att det var så mycket ÄD-prat men hon sa bara att det är kul att höra hur det går och bara lyssna på allt jag berättar. Fina bästaste bästisen.
Varje gång hon hör mig berätta så utbrister hon alltid "Fan, det måste bli mer uppmärksammat sånt här så att vi får tillräckligt med donatorer!". Varje gång. Jag vet att hon så gärna vill hjälpa all världens kvinnor som kämpar men ibland känns en del uppgifter en övermäktiga. Men hon stöttar och det är hjälp nog.
Vilken bra lunch det var!

Och idag en lunch med brorsan som stöttar lika mycket han. Fina, fina bror.
Vilken tur jag har mitt i all barnotur!

Kram

4 kommentarer:

  1. Du är så fantastisk! Och det är fint med fint stöd.

    Det känns tryggt och skönt!

    Ha en trygg och skön helg!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! :o)
    Ja, jag är lyckligt lottad.

    Detsamma!

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Åh, det är så viktigt med ett förstående, kärleksfullt och stöttande nätverk.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ju det. Jag blir gladare och mår bättre av det. Mer än jag gjort i vanliga fall, alltså. :o)

    SvaraRadera