Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 21 november 2010

Barnlängtan

Nu har jag verkligen fått tiden att gå! Hade faktiskt helt glömt bort att jag skulle träffa Johanna Mannung från Barnlängtan som just nu håller på att ta friska nya tag i kampen om att hjälpa de som har svårt att få barn, så jag åkte in till stan och träffade henne och en tjej till på ett fik.

Vi pratade en del om hur man kan föra en dialog med politiker i landstingen kring IVF:er, äggdonation och embryodonation.
Sååå intressant! Naturligtvis blev det en hel del diskussion kring våra egna situationer och det var precis lika intressant. Det är skönt att få berätta delar av sin historia för andra som vet PRECIIIIS hur det ligger till, vad allt innebär och hur jag känner och mår. Och det är otroligt intressant att höra andras historier. Det berikar och jag förstår att jag inte är ensam. Det förstod jag i och för sig innan också, men att sitta där och lyssna berikar verkligen.

Johanna, som är en riktigt förkämpe för att få till positiva förändringar, har redan gjort ett jättejobb så nu hoppas jag innerligt att vi kommer att fortsätta med ännu mer gemensamt arbete för att förbättra situationen för alla oss som har svårt att bli med barn. Det ska bli kul!

Skönt att fylla dagen med något vettigt och intressant och dessutom i trevligt sällskap.

KRAM

2 kommentarer: