Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 8 november 2010

Ny plan

Så där, ja! 9,7 mm!! Tjolahopp! Och som min gynekolog sa:
"Allt ser perfekt ut. Som hos en 20-åring. Snyggt!"
Hahahaa! Det ni!

Så ringde jag till AVA och meddelade dem. Samtidigt försökte jag få dem att byta datum... Jag frågade om det inte är möjligt att få göra insättning redan på fredag eftersom allt ser så bra ut, men det fick jag inte. Men de flyttade till den 16/11 istället. En dag tidigare. Jippiiiiii!
Så nu ser planen ut så här:

- På lördag börjar jag med Progesteron (vaggisar), en på morgonen och en på kvällen.
- Jag fortsätter som vanligt med Progynon.
- På måndag kväll tar vi båten till Åbo.
- Vi har rum över dagen på Scandic Plaza.
- På tisdag blir det införing och på kvällen tar vi båten tillbaka.

Ååååh, så härligt! Bara en vecka kvar.

Kramar. Mängder av kramar.

9 kommentarer:

  1. Härligt!!! ;))) Ett steg närmare ;))
    Tummarna börjar bli blå, men jag håller dom än.
    Kramiz och ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Åh! Wiie!

    Vad roligt! Blundar och önskar allt jag kan!

    <3

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt! Nu börjar det ju verkligen närma sig. Den här veckan kommer att gå superfort.

    Kram Tabasco

    SvaraRadera
  4. Tack, tack!

    Som jag längtar nu...oj, oj, oj...

    Kram

    SvaraRadera
  5. så spännande!!! grattis till fina 9,7!!
    men fattar inte det där med att flytta dagar fram å tillbaka, det kan ju inte bara ha med mottagarens slemhinna att göra. är det inte donatorns äggutveckling som styr mest?
    o apropå tvillingar, till oss sa läkaren i åbo att de bara sätter in ett embryo. är det bara den officiella hållningen? i praktiken kanske de sätter in två? vi är också på väg dit...

    SvaraRadera
  6. Grattis till att ni också är på väg!! Kul!

    Vi gör FET, d.v.s. vårt första försök då jag dunkades med donatorn misslyckades så nu använder vi oss av upptinade embryon. Då behövs inte någon synkning med donatorn längre eftersom det bara handlar om upptiningen och min slemhinna. Därför kan man flytta någon dag fram eller tillbaka.
    Det stämmer att AVA i Åbo inte sätter in två embryon vid ET. I största mån undviker de det eftersom det innebär en högre risk i graviditeten. Men vid FET så kan de ibland göra det eftersom inte alla embryon utvecklas lika bra efter en upptining som när de är färska. Det är sånt de tar definitiv ställning till först vid själva upptiningen.

    All lycka till nu!! Håll mig gärna uppdaterad om hur det går!

    Kram
    Så därför

    SvaraRadera
  7. "dunkades".... "synkades" ska det ju stå!!!!
    Ska aldrig mer skriva via mobilen.... Som stavar som den vill....
    Morr

    SvaraRadera
  8. Då förstår jag, så bra med ngn som har koll på hur det funkar. Tack! Jag har inte riktigt fått ihop det där med ett och två embryon-policyn.
    Fniss, funderade på om dunkades var ngt fackuttryck som jag inte hade hört förut....

    stort lycka till!! jättebra blogg, roligt o intressant att läsa.

    SvaraRadera