Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 25 november 2010

Ospänt

Till maken:
- "Fasiken, nu spänner det helt sjukt mycket i magen. Vad konstigt, det kändes ju ingenting igår..."
- "Mmm....men det kommer ju och går hela tiden verkar det som?"
- "Jo, kanske, men så HÄR har det inte känts ALLS förut. Det känns helskumt."
- "Mmmm, men oroa dig inte i onödan nu."
- "Näe, det ska jag inte men KÄNN. Hela magen är ju helt STENHÅRD! Känn"
- "Jo, men..."
- "Men käääänn, det är helt sjukt! Stenhård mage. Jäkla hormontabletter."
- "Ja, men oroa dig inte nu."
- "Näe, jag lovar."

Så halvlägger vi oss i soffan och kikar lite på tv.
Plötsligt hugger det till i magen!

"BRAAAAAAAAAK!!!!"

Maken: "Sådärja, jag gissar att din mage inte är lika hård nu?" (jätteflin)

Jag: "Erhm, FÖRLÅT... näää.....nu är den mjuk."

Just det, det är torsdag idag. Ärtsoppa och pannkakor till lunch.
Sa jag att man kan få konstig mage av hormonerna när man ruvar?


Kram

8 kommentarer:

  1. Hihihihihihihi!!!

    Kram Tabasco

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, roligt!

    Jag ska citera mig själv -jag skrev ett inlägg i en annans blogg för jag vill dela det med dig.

    Från en annan:
    (Om att känna gravid.)
    "När det verkligen var på G kände hon det så tydligt att hon frågade sig hur hon någonsin kunnat tro att hon känt nåt tidigare."

    Jag svarade:
    "Jag vet (tror mig veta-men jag har ju varit gravid sju gånger) vad din väninna menar.
    Men jag gissar att hon menar en känsla.
    Jag får en känsla inuti. Det kanske låter litet konstigt men för mig känns det som att det är en liten själ i min mage. Någon till inuti. Den brukar vara som svag i början och sen växer känslan.

    Det är ingen fysisk känsla utan en psykisk.
    Bröstens ömhet betyder inget -inget alls.
    Oftast. Däremot mensvärken-ett molande kan man definitivt känna, speciellt om man är lyhörd och känner lätt."

    Så om du kan min kära kära vän:
    Leta efter känslan :)om du nu måste leta tecken alls då :)

    Massa massa kram.

    (Vet du? Man kan också bli pruttig i början av en graviditet:D Fast, mer runt vecka fem eller nåt, minns inte och det är väl lika individuellt som allt annat.)

    SvaraRadera
  3. haha, påminner mig om en kompis som gullade med sin kille tidigt i sin graviditet. han pussade på magen och den tydliga "bullen" och pratade med bebben där inne. nästa dag var det dags för UL och barnmorskan sa osentimentalt: "äsch det där är ju bajs".

    SvaraRadera
  4. Paltkoma - haha, brr! Vilken barnmorska! D:

    SvaraRadera
  5. Ha, ha.. jag håller tummarna för dig nu!

    SvaraRadera
  6. Hehehee... Tack fina ni!

    Måste erkänna att magen blir lite konstig av hormonerna men torsdagar kan vara farliga. Ingen mer ärtsoppa för min del...

    kram

    SvaraRadera