Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 19 november 2010

Namninsamling!

Ikväll har en namninsamling startats. Snälla, snälla, skriv på den och ni gör så många människor glada! Kan eller vill du inte donera ägg så hjälper det med ditt namn istället. Och man kan skriva på med flera namn från samma IP-adress, så kolla med sambon, maken, frugan och vännerna om du inte ska passa på och skriva upp dem också när du ändå håller på.
Listan är till för att trycka på om en ny lagstiftning kring äggdonation i Sverige.
- Tillåt privata kliniker utföra äggdonation för att minska köerna.
- Låt kvinnor själv bestämma över sin kropp och låt dom donera till vem dom vill, en syster, en vän eller en okänd.
- Gör ingen skillnad på kvinnors och mäns könsceller.
- Låt samma regler gälla för alla oavsett kön, läggning och religionstillhörighet.
- Minska köerna och godkänn ekonomisk ersättning för donerade ägg.

Skriv på namnlistan HÄR

Och här är länken som går att skicka vidare med t.ex. mail eller att använda för att lägga upp på en blogg:

http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=5089


Kramar till alla och extrakramar till dig som skriver på!

5 kommentarer:

  1. Skriver på så fort jag når min dator, funkade inte från mobilen. Men jag har länkat till insamlingen från min blogg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu är listan i alla fall påskriven! Med alla familjemedlemmar ;)

    Jag önskar att jag kunde göra mer men eftersom jag har fyllt 40 så blir jag ju inte godkänd som donator... :(

    SvaraRadera
  3. Men din påskrift gör en hel del så se det som en "minidonation". :o)
    Tusen tack!

    kram

    SvaraRadera
  4. Lite roligt att alla som kämpar för att hålla sig anonyma (på bl a FL) skriver på med namn och bostadsområde på listan när man KAN vara anonym (dvs inte visa sitt namn på internet). :)

    SvaraRadera