Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 28 november 2010

Första advent - ett första ljus har tänts

Jag kan knappt förstå att det är sant. Ett plus. Ett PLUS.
Det dök upp på en gång och jag rusade in i sovrummet där M låg och led av väntan.

"M, kom och kolla! Det är ett svagt plus!"

Han kastade sig upp ur sängen och blev alldeles förvirrad av glädje och fick genast en tår i ögat. Vi rusade in på toaletten tillsammans.

"Det där är ju inte svagt. Det är ju ett redigt PLUS!"
"JA.... Det är det ju faktiskt..."

Vi tittade på varandra. Lätt chock. Sen kom glädjetårarna. Vi bara stod där i badrummet och kramades och grät. Och pussades tårsalta pussar.

Jag lämnade M i sängen och åkte till bageriet och köpte lussekatter och pepparkakor med glasyr på. Tänk att vägen dit kunde vara så magisk. Stora, vackra snöflingor som sakta singlade sig ner mot snötäcket som redan ligger tjockt över marken. Magiskt.

Första advent med förväntan om en mysig jul har börjat, och för all framtid kommer första advent att betyda något alldeles, alldeles speciellt för mig.


Många, många varma kramar till alla därute

12 kommentarer:

  1. Alldeles underbart ju... Jag tittade faktiskt ut genom fönstret lite tidigare och undrade om Whilda (som Jenny säger) plötsligt sett snön med andra ögon nu...så vackert, precis så som du säger, sådär magiskt.

    Ett + betyder att *de* påverkar *dig* nu. Det är avatarerna som producerat det hcg som gav dig +. Det är lite ballt. :) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vilken underbar dag att plusa på,jätte grattis till pluset.
    Tror hormonerna spelar mej ett spratt,jag kunde inte läsa ditt inlägg i bloggen högt för min man för mina tårar bara rann ner för mina kinder tror jag allt har blivit lite kännslig på kuppen :O) /tea75

    SvaraRadera
  3. Åh, vad underbart! Fantastiskt! :-D

    Ett stort grattis till er!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fantastiskt!! Vilka ljuvliga nyheter... och vilken dag att få det på :0)

    Den lysande högtiden blev precis lite ljusare!

    SvaraRadera
  5. Nu ska det bli spännande att se om det är en eller två... ;)

    SvaraRadera
  6. Hihihii, ja, verkligen, Fru Kohl!

    Miljarders tack allihop!!

    Oändliga kramar

    SvaraRadera
  7. Ja, jag förstår om första advent kommer betyda något särskilt för dig. Och vilken härlig julklapp!
    Kram Tabasco

    SvaraRadera
  8. Grattis grattis grattis och grattis igen!!! själv har jag nu min älskade son liggandes på mitt bröst. Föddes i måndags :). Å vad glad jag blir för er skull! Kramar Cookie

    SvaraRadera
  9. Tack Tabasco och Cookie!!
    Ja, tänk...det känns verkligen ofattbart.
    M går runt och bara ler hela tiden och jag är bara förvirrad, hahahaa!

    Kramar

    SvaraRadera
  10. åh vilken fantastisk måndagsnyhet, stort GRATTIS!!! blir så glad;)
    stor kram, njut!

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt fantastiskt fantastiskt!

    SvaraRadera
  12. Tusen tack!!

    Många kramar till er båda!

    SvaraRadera