Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 19 november 2010

Pinknojja

Fick nyss pinkpanik.
Sedan vi började med allt det här, IVF och ÄD, så har jag nog aldrig tittat på mitt pink så mycket. Ganska äckligt tycker jag själv men nu är jag übervan. Därför kommer nu detaljer så de (hej lillebror!) som inte vill veta få hoppa över nästa stycke, hahahaa!

Det var möööörkt! Jag kunde inte avgöra om det är av vätskebrist eller om det kommit någon liten blödning. Inget syntes på pappret så jag misstänker det förstnämnda. Och det är inte så bra om nu små embryon ska trivas i en slemhinna. Slemhinnor behöver vätska.

Så nu sitter jag här och har svept tre små glas med vatten och har en kopp grönt te brevid mig. Ska dricka vatten hela kvällen nu....

Ruvning gör mig nojjig.

Kram

2 kommentarer:

  1. Men - det är väl BRA, alltså att din kropp suger ut varenda kroppe vätska för att ge till den växande livmodern? Alltså att nånting verkligen händer där inne, att du måste dricka, dricka, dricka för att hinna med när allting växer! Så skulle jag resonera i alla fall! :)

    SvaraRadera
  2. Hmm, det tänkte jag inte på... Det har du rätt i! Det kan ju faktiskt betyda något BRA!!
    Jösses, nu blev jag toknervös. Tänk om det har funkat!?

    Blev kissnödig av nervositet...

    Kram

    SvaraRadera