Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 24 november 2010

Gnäll

Fy, bubblan, vad jag har gått upp i vikt! Det är inte kul längre. Bara av hormonerna går jag alltid upp 4 kg. Och under hela ruvartiden är jag galet hungrig hela tiden. Det hjälper inte precis att behålla vikten om man äter jätteportioner och godis hela tiden.
Usch, och fy! Jag kommer inte i mina kläder!! Och jag vet inte ens om jag är gravid ännu! Sååå jobbigt...

Hur ska jag stå ut med denna förbenade väntan genom att inte äta godis (som jag förr nästan ALDRIG åt!)? För nu är det godisstopp fram till jul. No mercy.
Jag BORDE röra lite mer på mig också... Bör ta tag i det. Börjar på söndag. Så får det bli. Söndag. Ugh!

Inget godis förrän på julafton.
Träning från och med söndag.
Och så fortsatt väntan. Urrk.

kram

4 kommentarer:

  1. jag gick upp en hel del också under tiden...nu kan jag inte gå ner,kunde inte ens ta på mig mina vanliga jeans....
    kram känslig

    SvaraRadera
  2. Men allt är väl inte fett heller.. (tänker på "de drickande fötterna" och var all den där vätskan tog vägen...) Själv sprutar jag för fullt och försöker muta fram många fina ägg med ostbågar. Extremt logiskt och mycket gott. :) Kramar!

    ps. ja, jag borde också sluta äta godis och träna mer...

    SvaraRadera
  3. Ja, så jobbigt! jag viktpendlar också, vet inte om det är alla hormoner eller för att jag faktiskt äter mer...suck. tänk att 2-3 kg gör att jeansen plötsligt inte passar längre.

    SvaraRadera