Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 21 november 2010

RD6

Ruvardag 6 har börjat. Jag ligger i sängen och funderar på hur jag ska få dagen att gå så fort som möjligt.
Jag har också börjat att tvivla. Tror inte att det har fungerat den här gången heller.
Visst, jag har fått galet ont i brösten och de har blivit gigantiska samtidigt som det känns i magen hela tiden, men jag tror att det enbart beror på Progynonet och Progesteronet. Jag är en hormonstinn bröst-babe. Jag VILL vara en embryostinn gravid-babe.
Det har bara inte fungerat. Så känns det. En inre känsla som gnager i mig och det är otroligt irriterande för jag vill verkligen inte tänka så. Jag vill inte tänka alls på det här utan bara få vara "normal" fram till dess vi testar.

Och så tänker jag på påven. Han har nu sagt att det är ok med kondom. Kvicktänkt kille. Som om katoliker har följt hans tidigare råd om att INTE använda kondom... Mina katolska vänner har inte gjort det i alla fall.
Vem lyssnar på allvar på sexuella råd som kommer från en 83-årig tysk oskuld?
Tänk att han har klurat ut att kondom är ok. Återstår att se hur han ska klura ut en strategi för hur katolska kyrkan ska stävja alla de sexuella utnyttjanden som pågår inom densamma. Vi kan bara hoppas att gubbens hjärna är lite mer kvicktänkt inom det området.

Jaha, sånt ligger jag och klurar på så här på morgonkvisten; en gammal gubbe och på att vår ÄD gått åt pipan.
Kanske dags att stiga upp och göra något bättre av den här dagen?

Kram på er

8 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att din inre känsla har FEL. Fortsätter hålla tummarna jag ;) Och tårna.
    Ha en lugn och skön söndag
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Ja, det var väl på tiden, eftersom de äger en jättestor kondomfabrik (vatikanen alltså)...

    Vad trist att det känns som att inte gått vägen! Jag tror i alla fall det, hejarklacken har inte gått hem! Men kanske skönt om det blir lugnare för dig? Hur går det med pink-nojan förresten? Kramar!

    SvaraRadera
  3. Tack, snälla ni.
    Jag förstår ju att det kanske bara är jag som håller på och dribblar med tankarna men ändå... Ja, ja, jag försöker att hålla mig positiv istället.

    Pinknojjan, ja. Jo, det har inte varit så igen trots att jag inte dricker mer vätska nu än vanligt. Jag surfade runt lite och hittade en intressant artikel från en forskare, om NÄR ägget egentligen fäster. Kolla här:

    http://www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

    I den omnämns pinopoder vars uppgift är att suga upp vatten ur livmoderns sekret så att ägget kommer närmare livmoderslemhinnans yta och kan fästa lättare.
    Så jag inbillar mig att pinopoderna sög upp all vätska så att ägget kunde fästa och jag fick lite vätskebrist just då. Hahahaaa! Så är det säkert inte men det är roligare att tänka så.
    Men allvarligt talat så är det en jätteintressant artikel!

    KRam

    SvaraRadera
  4. Väldigt intressant! Fantastiskt vad kroppen kan göra själv...ibland känns det så självklart, ibland så obegripligt komplicerat och fantastiskt att vi har sådana kroppar.

    Självklart måste det vara de drickande fötterna. :D De skulle vara aktiva dag 19-21 i den gestationala cykeln (eller vad det heter på svenska). Vid ÄP/befruktning är embryot 14 dagar gammalt + 3 dagar odling + 4 dagar ruvning = 21 dagar gammalt. :)

    SvaraRadera
  5. Klockrent! Så är det ju!
    Du är en hjälte på att pigga upp mig!!

    Miljarders tack!

    Tjingeling och tjolahopp (klacksparkar)!!
    Nu blev jag gladare!

    SvaraRadera
  6. Ålder såklart, inte cykel. Doh! :)

    SvaraRadera
  7. Läste artikeln, finfint, det var fantastiskt bra hittat.

    Förresten så kan man inte lita på sin känsla om det här :D inte när man är i det.
    Så jag tror du har fel och att det är på g.
    Jag väljer att inte lita på din känsla i det här läget-du är för känslomässigt engagerad i det här. Jag litar på min och jag tror att det har fäst för båda. Jag har mycket oftare rätt än fel. Det är sällan jag har fel, by the way:D

    När jag läste artikeln så ..jag fick ju en blasto och den fäste ju på en gång eftersom den inte behöver göra resan ner i livmodern.
    Jag testade plus på dag 6, du fick ett yngre embryo så det tar max två dagar extra för det att fästa. Vilket innebär att du skulle kunna testa dag 8 och det skulle kunna visa plus.

    Jag önskar så hårt med dig min vän att jag har tidernas huvudvärk. Men det är det värt och jag ska ta huvudpiller snart.

    Tom dina/våra älskade stjärnor hoppas med dig.
    Massa massa kram!
    Visualiserar att jag skickar tusentals gravidbaskilusker och baciller på dig!

    SvaraRadera
  8. Tack, tack, tack!
    Jag ska verkligen försöka att sluta tänka negativt. Det här SKA bara gå vägen!!

    KRAM

    SvaraRadera