Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 3 november 2010

Frustrerad

Jag VILL verkligen ha semester. Kikade förut på en långresa i februari men det går inte nu när vi gör FET. Känslan av att sitta på andra sidan jordklotet om något går fel i vecka 11 är inte helt angenäm. Så då började jag kika på att åka i april eller maj istället. En kortare resa till solen. Men...om vår FET inte går vägen så provar vi nog igen i januari eller februari. Då känns det riskabelt att resa i april eller maj helt plötsligt. ÄD är trots allt en högriskgraviditet som kan gå fel. Då vill jag vara på hemmaplan de första mer riskabla månaderna. Så jag får helt enkelt hålla mig ifrån planerandet ett tag till.
Det är så otroligt frustrerande för jag gillar att ha flera projekt men nu kan jag bara fokusera på ett: att bli gravid. Och då kan jag knappt påverka det heller. Jag är frustrerad. Morr.

Ok, kram ändå'rå....

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas på att du snart ska ha något annat att tänka på!
    Läser din blogg och tänker mycket på er.
    Vi känner Veronica, John och lilla Isabell (eller Mini-Hopp som min son kallar henne;-)), som du följer på Äggdonationsbloggen.

    Ville egentligen bara säga lycka till och att jag tänker på er!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ååh, tusen tack!
    Det är så otroligt kul att läsa Veronicas blogg. Inspirerande och så skriver hon så bra.

    Tack, tack, tack!

    Kram

    SvaraRadera