Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 23 november 2010

RD8

Imorse kravlade jag mig upp och in i badrummet för att börja dagen med att svälja ner en Progesterontablett. Sköljde ner den med vatten och lufsade tillbaka till sovrummet där jag satte mig på sängen för att försöka komma på vad nästa steg i morgonrutinen skulle bli. Helt plötsligt smakade det metall i hela munnen. Gravsymptom!! Klarvaken!! Fram med mobilen och Googla. Jo, det är ett gravsymptom. Smaken försvann fort men den var där en liten stund. Jag försöker intala mig att det bara var inbillning men det är svårt. Jag vill absolut inte ta ut något i förskott! Får se om metallsmaken återkommer....
Jag drömde inatt också. Jag borstade tänderna i drömmen och när jag spottade ut sköljvattnet i handfatet så var det brunt. Som vattnet i en insjö. Jag sköljde och sköljde men jag slutade aldrig att spotta brunt vatten. När jag till slut tittade i munnen så var hela munnen rutten inuti. Det var tokäckligt!!!
Man blir lätt galen av ruvning.....

Brösten ömmar lite som vanligt och i magen känns ingenting.

Kram!

6 kommentarer:

  1. Ja, den smaken hade jag för en sekund, endast en gång, när jag väntade tredje barnet ;)Första tecknet på grav, innan tiden för test ens var nära.
    Verkar lovande ;)
    Håller tunnar och tår
    Kramiz och ha en fin dag

    SvaraRadera
  2. Ååh, nu blir jag helt spattig! Tänk om det har funkat? Hur ska jag orka ruva i tio dagar till innan jag testar? Oj, oj, oj...

    Tack för uppmuntran! Nu hoppas jag ännu mer!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Å vad jag hoppas det går vägen. Jag begriper inte varför äggen skulle få för sig att göra nått annat liksom. Om jag fick välja värme och gos i 9 månader eller spolas ner i toan skulle jag välja gos. Alla dagar!
    *tumme*

    SvaraRadera
  4. Hahahaaa!! PRECIS!!!

    Sitter och flinar för mig själv nu, hihi!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Va härligt, jag menar inte med metall smaken i munnen, men den kan man banne mig ha om man är gravid! Min första graviditet som jag hade för något år sedan, var en sådan där med metall smak i munnen efter varje måltid. Jag gjorde precis som du, googlade och undrade om jag var amalgam förgiftad, nä hä då! Gravid!

    Kul att du har symtom nu!

    SvaraRadera