Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 13 november 2010

Progesteronkur påbörjad

Nu har jag tagit första Progesteronpillret. Äntligen börjar det "på riktigt". Nu är det gulkroppshormon som gäller. Nu ska här göras bebis!

Jag har börjat med en shoppinglista för inköp på båten. Allt började med att vi pratade choklad på jobbet och jag kom ihåg när en finsk kompis till mig köpte med sig Fazers "lyxchoklad" i somras när hon var på besök. De har en ny smak - blåbärschoklad. Jag vet att det inte låter så gott, men prisa gudarna, det var galet gott! De har inte exakt den chokladen på båten men en liknande. Så den ska definitivt inköpas. Perfekt att ha som present när man går bort också och kring jul brukar det bli lite "gå-bort-tillfällen".

Och så är det bra pris på Amarone på båten. Så det ska också inköpas.
Och en ny mascara och en rouge.

Sen får det nog vara nog med shoppandet för min del. Jo, kanske en muminmugg också... Kaffet blir så gott när man dricker ur dem.

Så ter sig livet just nu, lite väntan, lite planerande och massor av nedräkning.

Nu ska jag plugga och införskaffa ett vinterskydd till utebordet som inte går in i förrådet. En helt vanlig lördag.

Helgkramar till alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar