Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 1 november 2010

Bekväm

Vilken skön helg! Vi har blivit otroligt väl omhändertagna och jag känner mig bortskämd. Ett stort TACK vill jag rikta till LadyJ och hennes man som varit helt fantastiska. Vilka fina människor!

Så idag är det vardag igen. Jag funderar på vad som är viktigt i livet och vad vi gör om vi aldrig får barn. Jag tror att vi kommer att få det väldigt, väldigt bra. Om det blir så kommer vi att resa mycket. Och umgås med andra som inte har barn. Visst kommer vi att umgås med en del som har barn också, men som med allt annat så dras man nog mot människor som har liknande intressen som en själv och rent naturligt så har ju faktiskt inte barnlösa samma intressen som de som har barn. Tror jag. Kanske vissa saker men långt ifrån allt.
Just nu känner jag mig bekväm i den tanken så jag är inte så orolig. Det känns bra.

15 dagar kvar till FET!

Kram

5 kommentarer:

  1. Tack.

    För det första så vill jag säga att jag tycker att du är en fantastisk, glad och sprudlade person med superbra värderingar och tankesätt, synsätt på det mesta och du är ett sådant perfekt mamma-material att det vore banne mig en förlust i och för världen om du inte fick möjligheten att uppfostra en liten att leva i den.

    För det andra så har jag haft samma tankar, redan nu undviker jag gravida vid vissa tillfällen och ibland de som har barn så jag kan verkligen förstå dig och varför.
    Jag har tänkt lika själv. Två gånger kan lätt bli tre om vi får ett barn till som dör, ja då är jag nog inte långt ifrån att ge upp.

    Barnlösa och de med barn HAR väldigt olika intressen, det märks ofta och tydligt, iallafall i min omgivning.
    Och jag är med/också självklart bekväm i de tankarna eftersom jag tänkt dom många gånger.

    Däremot så hoppas jag mycket och massor på att det ska gå vägen för er.

    Även om vi skulle få barn här på vårat håll så tror jag ändå jag väljer de utan barn att umgås med mest. Jag är livrädd för att bli en sådan kvinna som enbart eller mega bara lever och pratar om mina barn så alla tröttar ur på mig.

    Jag är en hyfsad intelligent person som behöver en viss intelligent stimulans.
    Den stimulansen är ofta apsvår att få av småbarnsföräldrar som bara vill diskutera sina ätteläggs blöjinnehåll, steriliserade nappflaskor och hur bra de är/framsteg som görs i deras utveckling.

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni har hittat varann.Jag brukar faktisk gå in på hennes blogg då då.Jag pratar faktisk inte så mycketså jag skriver inte så mycket heller..
    Jag har också försökt undvika de som har barn,de som pratar bara om barnet.Kanske man blir så om man har eget barn inte vet jag.
    men det börjar närma sig för era del...jag är helt förvirrad..trodde skulle ha gått...men livet är orättviss.kram känslig

    SvaraRadera
  3. Tusen tack båda två.

    Ja, det känns viktigt för mig att veta att livet inte stannar om vi inte får barn.
    Jag har upptäckt att det faktiskt är väldigt skönt att umgås med likasinnade och är övertygad om att vi kommer att få vänner som inte heller har barn. Vänner som vi kan umgås "bara vuxet" med ibland. Det är viktigt för mig att förstå det. Så att jag inte blir galen av allt barnfokus.

    Men naturligtvis så vill jag inget hellre än att få barn just nu. Mitt resonemang ovan må vara en ren självförsvarstanke men skulle den bli verklighet, är jag noga med att jag tänker leva mitt liv fullt ut.

    Många kramar

    SvaraRadera
  4. Vi blir rätt jämna istället då (jag som tänkt sysselsätta mig med ditt plus när jag skulle påbörja andra väntansveckan) Eftersom jag kör au natural så är det inte alls lika säkert exakt när FET blir, men 15-17 dagar bort skulle jag tro...

    SvaraRadera
  5. Kul! Jag gillar att ha synkisar! :o)
    Och jag hoppas verkligen att det går vägen för dig nu.

    Kram

    SvaraRadera