Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 6 juni 2011

Borta bra men hemma bäst

Här firas inte nationaldagen nämvärt. Vi hade storstilade planer på att åka in till Skansen och äta medhavd picknick och lyssna på tal och musik. Jättebra. Ända tills jag somnade på soffan... Sov nog någon timme och sen blev planen att ta bilen ut till havet istället men min trötthet gjorde att vi istället skulle gå bort till sjön (d.v.s. Värtan...) och ha picknick där. Allt slutade med att Fina M drog ut en filt under äppelträdet i trädgården och där låg vi och slappade istället efter en god picknick på samma ställe. Varför krångla till det liksom?
Solen gjorde mig helt slut och jag reste mig för att gå in och hämta vatten. I vardagsrummet fick jag lov att böja ner huvudet mellan knäna för blodtrycket sjönk så hastigt att det mörknade för ögonen. Ett stort glas vatten senare lade jag mig på soffan igen. Totalt utmattad och flåsandes som en hund. Jag orkar visst ingenting numer.
Så nu ligger jag här i skuggan och slappar. Har fått ett långt, fint och inspirerande mail från en tjej, K, som jag blir glad av. Tack, K!
Och jag tror att jag kaaanske ska röra mig till K-rauta eller nåt liknande och köpa mig två Baden-Badenstolar. De är så sköna att slappa i!

Slappa solkramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar