Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 29 juni 2011

Ditten och datten

Jag har inte sovit eftermiddag! Jag känner mig piggare! Tjohoo!
Det är nog en effekt av att jag dels har en jämnare hormonnivå men också på att jag har börjat med nedtrappningen av proesteronet. Det gör ju normalt att man blir tröttare än vanligt och om jag nu dessutom tagit extra för att säkra graviditeten så är det inte så konstigt om tröttheten minskar när jag också drar ner på tabletterna. Det är min egen "logiska" teori.
Hursom, förbaskat skönt är det!

På lördag ska jag äntligen ta tag i trädgården lite. Jag har inte haft ork eller tid (varför är man alltid uppbokad på något när man egentligen bara behöver vara hemma och vila, typ?) till någonting. Fullt ös eller helt medvetslös är de två lägen jag har haft. Under tiden har vi fått tistlar i rabatten. Mer än en meter höga. Snyggt.
Och är det någon som vet om det går att gräva upp en daggkåpa och plantera om någon annanstans? Eller har de rötter som tar upp en hel rabatt? Våra daggkåpor är galet stora och äter upp platsen för allt annat. Så nu blir de portade från vår tomt och ska till vännernas tomter istället. Sen blir det Astilbe för hela slanten.

Och snaaart nalkas semester. Då kanske jag äntligen kan börja umgås med folk när jag vill och orkar istället. Det ska bli kul!

Kvällskramar till alla som behöver

3 kommentarer: