Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 11 juni 2011

Längtanstankar

Lördag och det är redan jättevarmt ute. Härligt!
Vi ska till svärfar och fira hans födelsedag. Det ska bli så kul! Jag oroar mig dock lite för om jag kommer att få ont i magen och somna mitt i kalaset. Förmodligen. Jag ska klunka i mig sån där psylliumblandning igen så kanske magen funkar bättre i alla fall.

Idag är det också bara en dag (på mitt sätt att räkna) kvar till vi ska till BM. Måndag morgon. Då får Fina M se Mini live för första gången. Det ser jag fram emot enormt mycket. M var inte med när jag var hos gyn och kollade om hjärtat pickade nämligen. Den här gången kanske vi även får se Mini röra sig lite. Om man kan se det så här tidigt på ett UL vill säga... Det är förmodligen för tidigt, men ändå.

Undrar när illamåendet försvinner? Det skulle vara skönt att slippa chansa med Lergiganet. Att sluta med dem och sen må illa för att kasta i sig en tablett i panik, menar jag. Men det blir nog så jag får göra. Läkaren sa att det brukar sluta i vecka 12 när jag vant mig vid alla hormoner. Eftersom jag börjar trappa ner alla mediciner den 18:e så gissar jag att jag kanske börjar må lite bättre då. Jag hoppas om inte annat.

Vi ska köpa en kamera också. En hyfsat bra en. Våra små kompaktkameror vi haft tidigare har lagt av och med Mini i antågande kan det vara kul att ha något mer ordentligt. Då kanske jag kan lära mig att ta lite bättre bilder också. Fina M är en naturbegåvning på sånt. Jag ska be honom visa mig hur han gör till en början. Måste bara hitta en bra kamera. Nikon eller Canon är väl det vi tittar på, men modell har vi ingen aning om vad det blir. Finns det någon därute som har något tips så är det så klart välkommet!

Jag längtar efter Mini. Jag längtar så mycket att jag nästan blir irriterad på mig själv.

Kram

8 kommentarer:

  1. Åh vad spännande det är nu. Hoppas att allt ser bra ut. och kamera tycker jag definitivt att ni ska införskaffa, det är det såklart värt när ni kan plocka fram helt underbara bilder på er och Mini..

    SvaraRadera
  2. Klart du längtar! Du började längta LÅNGT innan du var på jäsning, så en graviditet är ju på sätt och viss rena rama sträckbänken :o) Njuuut av graviditeten, förundras över allt som händer med dig och le lite skämtsamt om alla krämpor man får! Graviditeten är en tid av mirakler - ta tillvara på den :o) Kram <3

    SvaraRadera
  3. Vi köpte en Nikon när vi väntade A. Velade mellan en kompaktsystemkamera plus en liten videokamera eller en systemare som filmade i HD. Valde det sista och är väldigt nöjd. Det är superlätt att filma istället för fota vilket gör att man kan fånga de där små ögonblicken. Det kommer säkert bli en videokamera längre fram, mörkande aktivt vill filma skolavslutningar och så

    SvaraRadera
  4. Gör som jag och börja med en Nikon D3000 som gått ner mycket i pris nu, eller så tar ni den nyare varianten som har HD-filmning också. =)

    SvaraRadera
  5. Hoppas att psylliumblandningen ger effekt snart! Det kan ta några dagar innan det börjar hjälpa. Och du, det är ju verkligen inte farligt att ta för mycket, så det är bara att öka på tills det hjälper. Glömde säga att det är bra att dricka mycket vatten till också.

    En bra kamera låter som ett bra inköp. Vi köpte en systemkamera och det ångrar jag inte - det är så roligt att faktiskt ha _bra_ bilder från bebistiden.

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att du längtar, jag hade längtat ihjäl mig om jag visste att jag hade ett växande liv i magen! Kul ändå att ni då får se lite av Mini på måndag!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Åh vad spännande att få läsa om, och kanske få en glimt ? av Mini imorgon!

    Jag kan rekommendera Canon EOS systemkamera. tar fantastiska bilder och är lätt att komma igång med.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vad bra ni är! Vilka fina ord och vilka bra tips. Tusen tack!
    Sträckbänk var ordet... En evighetsväntan och jag kan som bekant vara lite otålig.
    Och det är kanon med faktiska kameratips. Nu har jag något mer konkret att gå på och jämföra.

    Jättetack!

    Kram

    SvaraRadera