Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 24 juni 2011

Midsommar!

Tack för så fina kommentarer på mitt senaste inlägg. Det säger allt om er. Jag har så rätt när jag säger att ni är bäst! :o)

Idag är det midsommar och jag har tagit med mig alkoholfritt som jag ska luras med. Det ska bli så kul! Det vita vinet har jag hällt över i en flaska som normalt ska innehålla alkovin. Min öl ligger i en kylväska i den gäststuga jag och Fina M "bor" i just nu. Så jag ska ta en vanlig tom ölburk och gå till stugan och fylla på med min öl när det behövs. Och till sist har jag med mig fyra miniflaskor rosévin. De köpte jag att ha i ha under resten av helgen men tror inte att de går åt. De får följa med hem igen och inmundigas i solen på terrassen där hemma.

Igår kom vi ut hit till bästaste bästisens sommarställe i skärgården. Här har jag varit varje sommar sedan jag var liten så det känns väldigt hemma. Men nu har de byggt ut för att få plats med barn OCH vänner. Bygget är inte klart alls så jag var barnvakt hela eftermiddagen och kvällen medan de byggde på.
En gång lyfte jag den äldsta tjejen som är 4,5 år och då högg det till rejält i magen. Blev tvungen att sätta mig ner. Hoppas att det inte var något farligt utan bara ligamenten som fick sig en törn av musklerna... Jag vågade inte säga något till någon för då hade det blivit en massa tjat om att ta det lugnt och det gör jag ju. Men jag glömde bort mig en sekund bara...

Nu är det dags att ta mina mediciner. Jag är äntligen nere på endast en halv tablett Progynon på morgonen och en halv på kvällen. Sakta men säkert!

Till sist: en superduperbra midsommar önskar jag alla!!

Kramas i midsommarnatten!

2 kommentarer: