Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 17 september 2010

Födelsedag!

Den här veckan har jag verkligen varit långt bort från datorn hela tiden. Trist! För jag gillar att skriva här lite då och då.

Hursomhelst, idag är det min födelsedag så då är det liksom giltigt bortfall. Jag har jobbat som en tok och sen var det fest på jobbet. Jag tog bilen och det var ingen som ifrågasatte varför jag inte drack. Dock så åt jag två små bitar (typ, 3x2 cm) halstrad tonfisk. Kan man äta rå fisk när man är gravid? Eller...det kan man uppenbarligen men undrar om det är så bra. Det tror inte jag. Jag får nog skärpa till mig lite och tänka mer på vad jag stoppar i mig.
Jag blev i alla fall galet trött och ville bara hem efter denna långa och hektiska arbetsvecka så vi åkte hem, maken och jag. Ursköööönt!!

Och idag var det bara 7 dagar kvar men nu sluter jag ögonlocken och när jag öppnar dem igen är det bara 6 dagar kvar. Gaaaah!!!

Godnattkramar!

5 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott =)
    Ha en fin helg. Och jag följer din nedräkning. Spännande ;)
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Man får äta sushi så då borde halstrad tonfisk vara ok :). Så länge den inte varit vakuumförpackad men jag tvivlar på att det är det minsta farligt ändå.
    Grattis till 6 dagar kvar, håller fortfarande tummarna stenhårt!
    Å grattis på födelsedagen, några timmar i efterskott :)
    Kram Cookie

    SvaraRadera
  3. Tack på er!!

    Åh, vad bra du är Cookie! Då kan jag andas ut.
    Jag hade mest det där med Östersjöfisk i huvudet när jag satt där och vräkte i mig. :o)
    Kommer ihåg nu att jag läst det där om sushi.
    Tack!

    SvaraRadera
  4. http://www.minbebis.com/sushi_gravid_graviditeten.html

    KRAM!

    Och skippa tonfisken!
    Min man sa att han tycker att du är cool som väntar-han vet ju att jag aldrig hade fixat det.
    Det är stort W.


    Massa massa önsketankar till dig!

    SvaraRadera
  5. Scheisse.... Ok, aldrig mer tonfisk under graviditeten! Tusen också... mutter, mutter...
    Så tack för info J! :o)

    Jag kom på att om jag testar för tidigt så är det kört. Visas nämligen inget plus så kommer jag att testa konstant. Jag kommer att gå runt och fundera och lida och tänka och oroa mig. Konstant.
    Och allt det där orkar jag inte med just nu så det får bli till att vänta till den 25:e.
    Men helst vill jag test nu...egentligen... Hahahaa!

    Kram

    SvaraRadera