Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 12 september 2010

Väntan

Äntligen känner jag mig lite piggare. Trots att det är tidigt på morgonen.

Det blev en lång dag igår. Men aktiv och det är nog bra för att få tiden att gå.
Först frukost med finaste lillebror och hans sambo, sen iväg till bästaste bästisen och hennes fantastiskt fina barn. Självklart hade vi med småpresenter från Mumintrollet.
Vi blev kvar där ett tag så det blev till att skynda oss hem och fixa till oss för på kvällen blev det middag hos en kompis. Första middagen jag tackade nej till vin med anledning av att jag är gravid. Kul!! Vatten har aldrig smakat så gott!

Jag förstår inte hur jag ska stå ut med denna väntan. Det får bli ytterligare en nedräkning fram till testdagen. Egentligen ska vi testa på fredagen den 24/9 men maken och jag enades om den 25/9. Om, bara om, det går åt pipsvängen så är det nog bättre att testa en lördag. Då kan jag böla hela helgen.... Att gå och jobba direkt efter ett negativt besked blir nog omöjlig. Prestationsnivån skulle nog vara på minus.

Så idag är det 12 dagar kvar. I och för sig har jag hela den här dagen framför mig men det räknar jag bort. Det är bara morgnarna som räknas. Typ. 12 dagar kvar.

Kramlördag idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar