Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 19 september 2010

Rösta!

Hörrni, ni röstar väl idag?!
Anledning: Sverige är per definition en demokrati (Jo, vad alla än säger så är vi det. Vi har ingen diktator i det här landet). Jag anser att vi är bortskämda idioter om vi inte förstår vilken ynnest det är att få bo i ett land där man får rösta på vad man vill utan att bli bestraffad.
Jag ställer stora krav på de som ska styra vårt land. De ska göra som jag vill i största möjliga mån. Det är min rättighet att ställa sådana krav och de styrandes skyldighet.
Därför ser jag det också som min skyldighet, om inte gentemot Sverige så gentemot mig själv, att rösta.
Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag skulle stå framför någon som bor i ett land där man inte får göra sin röst hörd utan att riskera livet, och säga att jag struntar i min rösträtt. Usch, bara tanken får mig att må dåligt.

Så rösta för sjutton!!!

Och glöm inte att kramas efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar