Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 1 september 2010

Hotell

5 dagar kvar till vecka 36! Inkentinken. Och igår bokade vi hotell. Det går alltid att ändra de dagar vi är där så nu är det klart. Det bidde Holiday Inn Turku och vi bokade via Hotels.se.

Vad är det för fel på att säga "träna" istället för "coacha"? Eller "tränare" istället för "coach"? Tittar på TV4 och stör mig lite på att journalistutbildade programledare inte kan behärska det svenska språket.

Har jag blivit tant nu?

kram

4 kommentarer:

  1. Härligt att det såg så bra ut på VUL =)
    Hoppas det fortsätter lika bra.

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Åh! Vad skönt att det ÄR bokat. Men när åker ni då? Vilken dag blir det du blir "inpregnerad"? :D som min man säger om mig. ;)

    Du kan aldrig bli tant, du har det inte i dig. Du är för flickig och kvinnlig :)

    Jag håller med, det är så töntigt att de säger coach-ord. Urtöntigt. De borde satsa på att gå en svenska kurs. Sist jag kollade pratade vi svenska för det mesta i Sverige.Då kan man väl få tycka att de ska göra det på tv med. Jag menar det skulle vara lika jobbigt om alla började prata grekiska i media och tv. Usch. Då skulle man ju inte fatta nåååått.

    Kramelikram!

    SvaraRadera