Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 14 september 2010

Relativitetsteori

10 dagar kvar.
Det går fort!

Igår var jag på gymmet. Läkaren på AVA sa att jag kan leva som vanligt. Vanligt? Det är ju en ren tolkningsfråga. Jag tränar ju lite då och då så jag tänkte att jag skulle träna lugnt. Gå på bandet istället för att springa, inte ta i så mycket och allt sånt.
Det började bra. Jag gick på bandet men så tänkte jag att jogga faktiskt inte kan vara farligt. Så jag joggade och det kändes jättebra.
Efteråt så styrketränade jag lite. Mitt i en övning så ville jag inte mer. Det kändes inte bra rent mentalt. För tänk om jag tog i för hårt? Tänk OM!
Jag kunde inte släppa tanken så jag slutade träna.

Det är verkligen jobbigt att vara nervös och vänta! Jag vill inte riskera NÅGOT samtidigt som jag tror på att det bara är bra att vara hälsosam. Men med måtta så klart.
Det är bara det att det där med "måtta" är också relativt. Det är trots allt en större risk med in vitro-graviditeter. Så vad är "måtta" då? Alla är vi ju dessutom olika.

Tusan, 10 dagar kvar. Det kanske inte går så fort ändå?

Allt är som sagt relativt....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar