Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 25 september 2010

Månen

Jag har inte ens gråtit. En tår eller två, men inget mer. Jag är helt tom. Att se min mans syn när han såg minustecknet var värst. Han blev så otroligt ledsen. Det är klart att det måste vara otroligt tungt för honom. Han är ju liksom inte involverad rent fysiskt så för hans del har det de senaste veckorna bara handlat om väntan. Hela hans fokus har legat på att vänta. Inget mer. Jag har i alla fall kunnat ha en del fokus på hur det känns i magen, brösten, hormonpiller och allt det fysiska också.
Så i morse släppte hela hans anspänning förmodligen. Sorg. Det gör ont i hela mitt hjärta.

Usch, och fy, nu trillar tårarna... Varför gör världen det här mot oss? Varför?
Och hur jävla svårt kan det vara att klistra dit ett embryo på en slemhinna när man kan köpa flygresor till månen?
I år har vi lagt ner exakt 91.734 kronor på ÄD. Om vi skiter i att skaffa unge så kan vi spara ihop pengar några år och flyga till månen istället. Sen lägger vi oss där och tar av oss huvorna och dör. Jävlaifanihelvetesjävlaskitfan. Storgråt och ulkande.

Idag vill jag inte se en enda lycklig morsa. Då spyr jag.

kram

6 kommentarer:

  1. Usch och fy så tråkigt. Finns inget att tillägga, inget att säga. Men jag känner för er! Kramar

    SvaraRadera
  2. Nää, och jag som hoppades sååå!! Mycket orättvist.
    Massor av styrkekramar till er.

    SvaraRadera
  3. Neeeej! Jag är så ledsen för er skull. Tusen styrkekramar till er.
    Tabasco

    SvaraRadera
  4. Käraste du, finns inga ord för att trösta er i den här stunden. Är så ledsen för er skull. Massor av kramar från Malin

    SvaraRadera
  5. Åh! Jga läste här. Jag grät. Jag fattar förtvivlan. Fan vad orättvist. Idag är världen hemsk och eländig. Satans skitvärld!

    Om jag kunde trolla-vad världen vore lycklig då.
    Om jag kunde trolla så skulle det första jag trollade bli att ni är gravida. Sen skulle jag trolla för mig.

    Du? Hälsa maken och säg att vi här hälsar till honom båda två.

    Kram på dig w!

    SvaraRadera
  6. Åh Jag har inga ord skriva ..har tänkt på dig hela tiden och räknat dagarna...var lika nervös igår som du...idag när jag vaknade då tänkte idag får du +...jäklar va världen är orättvisst....kram...tänker på dig..
    känlig

    SvaraRadera