Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 19 september 2010

Spekulationer

Min bror med kär sambo var här. Jag är outstanding.



Jag fick Chai-té, bullar och Blåbär & Choklad-marmelad. Bullarna har jag ätit upp och téet och marmeladen ska jag njuta av till frukost på lördag. Med croissanter. Antingen blir det kontinental njutningsfrukost eller så blir det lyxig tröstätarfrukost.

Idag har jag börjat misstänka att vår ÄD kanske har fungerat. Jag har galet ont i brösten. Och de får inte lika mycket plats i bh:n längre.
Det molar, ilar och känns mysko i nedermagen och när jag åt en mango på jobbet i torsdags så smakade den vodka. Helknäppt! Ren sprit.
Jag trodde att den bara höll på att bli dålig för då kan de få lite stark smak. Men jag har aldrig varit med om att de smakar vodka. Jag slängde mer än hälften av mangon och tänkte att den nog var alldeles för dålig och att det nog inte är bra att äta den då om jag nu skulle vara gravid.
Men idag slog det mig att det skulle kunna vara anledningen till att den hade så stark vodkasmak, just att jag kanske faktiskt ÄR gravid.
Nu är jag extremt försiktig med att ta ut något i förskott så jag törs knappt tro på mina teorier själv men det skulle faktiskt kunna vara så...

Eller så är det hormonerna jag tar. Progynon och Progesteron. Progesteron kan också ge ömma bröst. Suck! Molvärken i magen kan ha med att göra att Progesteronet också hjälper livmodern att växa.

Så alla eventuella gravidsymptom kan helt enkelt vara behandlingssymptom!

Ok, det är nog bara att sluta att spekulera och vänta. 5 dagar till.

Kramas därute!

4 kommentarer:

  1. Vill skriva något riktigt uppmuntrande och roligt men är helt tom i bollen eter helgen.

    Men vet att jag tänker med dig och önskar med dig!

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig och önskar med dig och efter istället för eter :D

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det är gravidsymptom

    SvaraRadera
  4. Jenny, jag VET att du finns där och det känns tokbra! Tusen tack!
    Förstår att du är galet trött också. Fina du.

    Tack, Fru Kohl! Jag hoppas ju också. Såååå mycket!

    Kram på er!

    SvaraRadera