Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 1 april 2011

Dejt

Usch, det är så mycket negativa saker som händer just nu. Som en farsot. Eller är det bara jag som ser det?
Därför ska jag försöka att undvika att tänka på hur livet kan bli om ÄD:n inte går vägen. Vårt sjunde IVF/ÄD-försök... Urrk.
Men så här är status nu:

6 dagar kvar till VUL2
12 dagar kvar till vi åker
13 dagar kvar till äggplock
16 dagar kvar till insättning
29 dagar kvar till testdag

Ikväll ska jag på bloggdate! Det ser jag fram emot. Just nu tror jag att jag behöver umgås med likasinnade. Såna som förstår. Jag blir faktiskt gladare av bara tanken. Jag VET ju hur trevliga tjejer det är! Och så god mat och ett glas vin på det så kanske jag blir som folk igen.
Ååh, nu ser jag fram emot kvällen!

Kram

5 kommentarer:

  1. Gud vad roligt med en bloggdate! Och tänk - det är bara 16 dagar kvar, superkul! Men jag förstår faktiskt att du är nervös och spänd. Kanske har du omedvetet ställt in dig på att det är sista försöket? Försök att släppa de tankarna just nu för tillfället... Kramar

    SvaraRadera
  2. Har du beställt flyg och hotell ännu? Är datumen spikade?

    Vad jag har förstått på de andra så kan datumen ändras...

    Spännande att det är så nära.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack, Smulan! Min alldeles egna peppare. :o) kram!

    Näe, inget är bokat ännu, Anna Cecilia. Det är precis som du säger, alla datum hänger löst. Det beror ju på om donatorn lyckas klämma fram ägg och om min slemhinna är ok. När vi väl kommit dit så gäller det att äggen blir befruktade och överlever också. Gör det inte det så blir det till att åka hem med tom livmoder. Jag funderar på att inte boka biljett hem förrän vi är där nere och vet hur det blir. Men då kanske biljetterna hunnit att bli svindyra?
    Hmm, knepigt. Hur ska ni göra?

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  4. Jag vet faktiskt inte. Jag tror vi bokar allt innan. Och blir det inget så får vi i alla falla lite semester. Det som oxå är svårt är om man ska vara där 3 eller fem dagar. Hur ska man veta?

    Och jo, jag tror oxå biljetterna är svindyra. Har ni valt hotell?

    SvaraRadera
  5. För vår del så är äggplocket på en fredag så insättning blir på måndagen så vi får nog stanna minst fem dagar. Jag tänkte vila en dag efter insättningen också.

    Jag har kikat runt lite men ett tips som jag gillar är Lilla Jags (som också ska dit) förslag:
    http://hurskadetgo.blogspot.com/2011/03/vantan-pa-ad.html
    Sitter och kikar lite på SAS-hotellen också...

    kram

    SvaraRadera