Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 15 april 2011

Pang, du är död

Äntligen fredag och snart ledig. Nedräkningen börjar få låga siffror:

3 dagar kvar till vi åker
4 dagar kvar till äggplock och Progesteronstart
7 dagar kvar till insättning
21 dagar kvar till testdag

Igår när jag kikade ut genom köksfönstret såg jag ett gäng småkillar leka utanför. De var mellan 5 och 8-9 år gissar jag. Jag reagerade genast på deras leksaker: pickadoller, kulsprutor och gevär. All åtta hade dessa leksaker.
Är det bara jag som tycker att det ser jäkligt osmakligt ut?

Kram

7 kommentarer:

  1. Vi har ett grannbarn på ca fyra år som har en pappa som lär honom skjuta med luftgevär på tomten... Jag är fortfarande i chock.

    SvaraRadera
  2. SER osmakligt ut? Det ÄR osmakligt! Min son får inte leka sådant. Sjörövare går dock bra ;)

    SvaraRadera
  3. Härma vuxna män som dödar människor?

    Hur kan det inte vara osmakligt?

    SvaraRadera
  4. Ja, eller hur?
    Varför köper föräldrar såna leksaker till sina barn? Helt absurt i mina ögon.

    SvaraRadera
  5. Det är inte bara du. Jag tycker det är hemskt att föräldar ens köper såna leksaker till sina barn.
    Min man och jag pratade flera gånger om att om vi får ett barn någon gång ska han/hon aldrig ha leksaker som pistol, gevär eller liknande.

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen smaklöst med leksaksvapen!

    Jag vet förvisso inte hur du känner det inför den snart kommande resan, men jag tror nästan jag är lika spänd som du för den! Jag tänker på dig ofta och det som snart ska ske. Jag håller fortfarande tummarna :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Ja, här kommer såna leksaker inte innanför dörren. Aldrig!

    Jo, Charlotte, nu börjar det pirra i magen lite faktiskt. Det känns nästan lite overkligt att det är dags igen. Så tack för din support!!

    Kram

    SvaraRadera