Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 17 april 2011

Förtydligande av nedräkning

Usch, jag skäms lite eftersom min nedräkningsteori är lite speciell. Jag har liksom sett det som att jag förkortar tiden lite till dess det är dags. Men när andra fina människor börjar önska mig trevlig resa imorgon (TACK, AnnaCecilia och Lilla jag!) så inser jag att min nedräkning inte är bara i mitt eget huvud... Så nu förtydligar jag det hela:

Idag räknas inte eftersom den här dagen redan är här.
Imorgon räknas för det är en hel dag.
I övermorgon räknas inte för det är dagen då vi åker.
Alltså är det bara en dag kvar... Jääääättelogiskt, eller hur? Men det känns liksom lite bättre när det ser ut som att det inte är så lång tid kvar. Det är roligare så.

1 dagar kvar till vi åker (19/4)
2 dagar kvar till äggplock och Progesteronstart (20/4)
5 dagar kvar till insättning (23/4)
19 dagar kvar till testdag (7/5)

Men jag tar emot lyckönskningarna ändå! Sparar dem till på tisdag helt enkelt.

KRAM

4 kommentarer:

  1. Nu förstår jag bättre. Men jag tänker ändå önskar dig en trevlig resa nu fast du åker imorgon. Jag hoppas att allt går bra de kommande dagarna.

    SvaraRadera