Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 18 april 2011

Morgontankar

Sipp, sipp...aaaaaah!
Det där morgonkaffet är gudomligt gott!
Jag som skulle dra ner på kaffe förstår inte hur jag tänkte. En skänk från ovan är vad det är. Så nu njuter jag kaffe så mycket jag kan. När jag blir gravid så blir det bara liiite kaffe så varför sluta redan nu?

Idag är jag ledig men ska jobba lite ändå. Ska försöka göra klart en grej men om det inte går så lägger jag ner och tar ledigt på en gång. Skönt att solen skiner för då blir det beslutet inte så svårt att ta, hahahaaa! Jag ska sitta och slappa i solen och blicka ut över vår lilla nyfixade trädgård. Najs.

Bara den här dagen kvar. Imorgon åker vi. Nu är det liksom ingen dag kvar. Bara njutning i solen och sen resa. Så idag blir det packning och så inhandling av påskäggsgodis till finaste bästisbarnen också. De kom förbi en kortis igår kväll och jag kan verkligen dö för de där två charmtrollen. De är så galet charmerande och roliga att de verkligen lyser upp hela min tillvaro. Jag tror att de är de enda ungar på jorden som jag kan acceptera fullt ut utan att tänka på min egen barnlöshet. Det är himlans skönt.

Jag har funderat en del på hur många det är i Sverige som gör ÄD egentligen. Det borde vara stört omöjligt att få reda på eftersom ganska många åker utomlands. Bara i min ganska nära omgivning så vet jag om fyra personer som gör eller har gjort ÄD. Alla utomlands. Tänk om det gick att samla upp statistiken hos SCB så att vi syntes lite mer. Vi som gör ÄD skulle synas som en större siffra där människor skulle se att vi faktiskt är en del av befolkningen här i landet. Då kanske det här med ÄD och ED inte vore så väldigt konstigt och förlegade kommentarer kanske skulle dö ut. Men vad vet jag... Jag bara spekulerar och funderar lite.

Imorgon åker vi! Äntligen!!

KRAM

9 kommentarer:

  1. Ja imorgon är det dags :) Men ni får ett par semesterdagar i Riga först va och gå och kika runt på? Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till!! Jag håller tummarna för er och tänker på er.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Tack båda två!

    Jo, imorgon åker vi, på onsdag är det äggplock och fina M som gör en insats. Sen blir det turistande fram till på lördag när det är insättning. Och så vila, vila, vila tills vi åker hem på söndag. Blir nog en bra resa!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ååh vad spännande med avresa!!! Jag kommer att hålla alla tummar som går för att påsken är en bra ägg-högtid!!! Själv är jag ju i DK ungefär samtidigt...

    Hoppas hoppas att det blir en bra påsk i år!!!
    kramar

    SvaraRadera
  5. Är du??! Men hur sjutton har jag kunnat missa det? Vad kul!!! Jag håller självklart tummarna för dig också!! Det här ska bli världens bästa påsk!

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  6. Kanske åldern som sätter in? *fnissar* Näh men du har ju lixom haft en del annat att tänka på!!

    Jag ska göra VUL på onsdag som är CD9 - vilket hittills har inneburit en follikel á 17-17,5 mm och insem CD11. Så med all trolighet så blir det avfärd påskafton... Plus att det är min födelsedag så jag hoppas på symmetri bland stjärnorna eller nåt :D Fast det är klart, nu när jag räknar på fingrarna kanske det är långfredag istället. Fan vet om klinken har öppet då? Får se!

    kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Så spännande! Jag håller i alla fall tummarna för att stjärnor, påskharar och födelsedagstroll synkar ihop universums alla goda krafter för oss i påsk. :o)

    kram tebax!

    SvaraRadera
  8. Men härrä guh!
    Här lämnar man er ett par dagar och när man kommer tillbaks är det dags för avresa - inte klokt vad fort det har gått!

    Jag blir alldeles pirrig och nervös å era vägnar. Stort lycka till!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hihihii! Ja, tur att jag inte hann åka iväg utan att se att du är tillbaka i bloggen (din, alltså) och mår bra. Pew!

    Tusen, miljarders tack!

    kram

    SvaraRadera