Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 16 april 2011

Fluga

En fluga. Vi har en stooor fluga i sovrummet som jag ligger och lyssnar på.
Det måste vara jobbigt att ha så många ögon och ännu jobbiggare att slå emot dem mot fönstret hela tiden. Jag menar, flugor har ju inte ögonlock. Jag är glad att jag inte är en fluga.
Ibland kan jag i och för sig känna mig som en. Som ikväll t.ex.. En kompis fyller 40 och har fest hemma. Vi har tackat nej eftersom vi skulle åka till Riga. Men nu blir det inte så och vi funderar på att gå på festen trots allt. Det är en gammal barndomsvän till mig så det känns lite halvtvunget. Får hon reda på att vi är hemma och ignorerar hennes stora dag så blir det jobbigt, för samtidigt som vi vill gå dit så vill vi inte. Jag vet inte hur jag reagerar om någon börjar fråga om barn igen eller säger något dumt. Jag har ingen aning. Förmodligen får jag andnöd igen och så står jag där och mår dåligt.
Så varför utsätta sig för risken liksom? Utsätta sig gång efter gång precis som flugan som slår emot rutan. Det känns bara dumt.
Nej, jag säger att jag blev sjuk så det blev varken resa eller kalas.

För vem vill göra som flugan?

Kram

5 kommentarer:

  1. Åh, det är synd att du missar hennes 40årsdag även om jag kan förstå det...... Kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår också varför du tog det beslut du tog. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Jag känner att jag har missat något... blir det inte Riga? Jag förstår iaf att ni inte vill gå på festen, och jag tror att en riktig vän förstår skillnaden mellan "att välja bort" och "att inte orka"! Men de kanske inte känner till er kamp?

    Hua vad jobbigt :( Skickar alla kramar jag har!!

    SvaraRadera
  4. Förstår dig helt, jag har också börjat säga nej till vissa "måste" saker som jag inte vill/orkar gå på. Jag säger som Jag vill jag kan, det är skillnad på välja bort och orka.
    Snart bär det iväg =)
    KRAAAAAAAAAAAAAM!

    SvaraRadera
  5. Tack! Vad vore jag utan ert stöd!?

    Jag vill jag kan, jodå, det blir absolut Riga! Men det är framflyttat. ET på påskafton så vi åker inte förrän på tisdag. :o)

    Kram

    SvaraRadera