Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 22 april 2011

Långfredag

Idag sov vi lite längre och efter frukosten bar det iväg ner mot centralstationen för där ligger Stockmann och vi tänkte kika på kläder. Men först ville vi ta oss under spåren och till andra sidan för där ligger tre gamla hangarer där man brukade tillverka Zeppelinare (ni kan bara tänka er hur stora hangerna är!). Men väl på andra sidan var det så urbota mycket folk att jag som älskar marknader (!) gav upp. Jag gissar att halva Riga var på marknaden för idag är det ledig dag här tror vi. Skolorna är stängda i alla fall.
Stockmann var som ett varuhus är mest och jag hittade inget jag ville handla. Istället tog vi en promenad tillbaka och upp till Jugendområdet och tittade på hus. Området finns med på Unsecos världsarvlista. Vi tog en öl och lite småplock på en stillsam uteservering och promenerade lite till.
Nu har vi landat på hotellrummet och vi slappar och väntar. Väntar på middagstid. Och sen väntar vi igen. På att dagen ska ta slut. Vi vill nämligen att det ska vara påskafton nu.
Mina tankar går till de 11 embryona hela tiden och det är ganska jobbigt att bara vänta så här. Jag vill mest sova bort hela dagen för det här är verkligen den längsta fredag jag varit med om.
En långfredag med lite annan innebörd än kristendomens men en lång fredag är det verkligen.
Men imorgon smäller det!

Glada påskkramar!

6 kommentarer:

  1. Jag kan verkligen tänka mig att tiden går sakta..... Vad påskfint du har gjort härinne :) Mysigt! Lycka till i morgon, jag tänker på er :) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, detta måste väl vara en av de absolut längsta dagarna för er! Bara väntan och väntan.

    Men snart, snart är det i morgon! Och då...

    Lycka till och jag tänker också på er!

    SvaraRadera
  3. Tänker på er!

    Ha det super och att dagen går fort önskar jag med.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Håller tummar och tår för er i morgon!!!!
    I morgon får vi förhoppningsvis veta när vi ska åka.
    Massor med kramar!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att allt går bra imorgon.

    Kommer du få ett embryo insatt eller flera?

    SvaraRadera
  6. Åh den här dagen måste ha varit evighetslång... Hoppas att morgondagen blir givande - hoppas hoppas hoppas!!!

    kramar

    SvaraRadera