Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 20 april 2011

Spermieförvirring

Ah! Riga är jättefint! Och alla tjejer är skitsnygga så det blir nog en söt unge, hahahaaa!
Allvarligt talat, det är bra här i Riga. Utom rummen där killarna gör sitt då'ra.
Maken berättade att rummet är helt kalt och i mitten av det står en stol med galonklädsel. Och så lite läbbiga tidningar och en dvd-spelare med läbbiga filmer... Låter sådär kul. Men sånt är livet för de stackars spermiebidragande männen. Hmpf. Det är ju verkligen såååå jobbigt med galonstolar jämfört med hormoner, spreta med benen i tid och otid, vara gravid och klämma fram en klump, som går att jämföra med en kalkon, genom ett kroppshål som normalt är vant vid en korv, alternativt det jobbiga att vara barnlös. Men visst, rummet lät verkligen inte roligt.

Han fick visst helt oförberedd lämna blodprov också. Först. Ni kan ju tänka er vad som hann fara genom fina M:s huvud när sköterskan hämtade honom och ledde in honom i ett helt vanligt undersökningsrum när han hela tiden trodde att han skulle lämna spermier. Och därinne i rummet stod två kvinnliga sköterskor (Hrm, hur var det nu med varje mans våta dröm? Två sjuksköterskor... Äsch, obehagliga tanke.). Förvirring, men det redde ut sig ganska snabbt när de bad honom lägga fram armen för att sticka honom i den. Han är spruträdd så alla eventuella osunda tankar försvann på en gång, hahahaa!

Efteråt fick vi prata med Jelena. Hon förklarade att vi kunde komma förbi imorgon vid 10-tiden så berättar de hur många ägg de fått ut och hur befruktningen gått. Galet spännande!
Vi fick ställa frågor men hade inte så många. Jag vill ha kortison och blodförtunnande men det får vi ta med läkaren på lördag. Fina M var fortfarande lite stressad av galonfåtöljer och dubbla sjuksköterskor så han glömde att fråga vad blodprovet skulle vara bra för. Min teori är att de bara ville retas med honom, hahahaa!
Naturligtvis har vi tagit en del bilder men de vill visst inte bli uppladdade på den här minidatorn jag har med mig så det får bli när vi kommer hem istället. Till dess blir det turistande i Jurmala imorgon och Rigashopping på fredag. Men först samtal med Jelena. Gissa om vi kommer vara där kl 10 prick?!

Kramas där ute!

12 kommentarer:

  1. OMG Vad spännande! Hur e hotellet då? Har ni hittat några bra matställen (tyckte vi mest irrade runt där sist)?

    Väntar med spänning på shoppingturen...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ni kommer vara där en kvart innan! Minst! Hahaha :) Så kul att du uppdaterar oss, detta är galet spännande! Har köpt lösnaglar idag för att jag bitit upp mina egna i all spännande väntan ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Roger fick lämna ett blodprov för att se om det finns kromosonfel.
    kanske därför M fick lämna blod?

    Ja, spännande allting nu. Önskar så hårt jag bara kan med dig!Jag har vela ringt hela dagen men tvingat mig att vänta tills senare:)

    SvaraRadera
  4. Jesez, vad spännande!! Låt det bli imorgon klockan 10 NU...för du uppdaterar väl oss direkt :):)

    Kramar till er!

    SvaraRadera
  5. Kramar även från mig!
    Behöver väl inte säga att jag håller tummarna.

    SvaraRadera
  6. Spännande! Håller givetvis tummen hårt!

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Åh, vad spännande! Önskar och hoppas och håller hårt, hårt i tummarna!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Spännande - hoppas allt går skitbra! Klart oxå att ungen kommer att bli söt med en sån snygg mamma ;-)

    SvaraRadera
  9. Åååååååå vad spännande. Ser fraemot morgondagens besked om alla befruktade ägg.
    Vilket pirr jag fick i magen, tänk om det ändå hade varit samtidigt :)
    Har det så skönt och njut av staden.
    KRAAAAAM!

    SvaraRadera
  10. Åh gud va spännande.(å läskigt me galon-rum, hua) Nu håller jag både tummar å tår för er!!! Njut våren allt ni kan.

    SvaraRadera
  11. Det låter fint, det - ja, förutom galonrummet, dårå... ;)

    Håller tummarna hårt, hårt och tänker på er massor. Stor kram.

    SvaraRadera
  12. Hahaha, stackars M som blev alldeles traumatiserad av galon och dubbelsköterskor. Men men som du skrev, vad är väl det mot allt vi damer får genomlida.

    Gud så spännande nu. 10 min kvar! Ser fram emot en finfin rapport!

    KRAM

    SvaraRadera