Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 6 december 2010

35 dar

Ny nedräkning påbörjad!
35 dagar kvar tills jag tagit min sista tablett och vaggis. Tjohoo!!

Letade kläder igår. Fy, vad trist det är när jag måste ha nya kläder och dessutom i storlekar jag inte haft förut. Astrist. Målet var att köpa billiga kläder som sitter skönt och som jag kan växa lite i. Det känns ju onödigt att köpa dyra kläder om jag inte kan ha dem sen...
Efter en hel del letande så hamnade jag till slut på Lindex. Där hittade jag allt jag behövde utom en kavaj (men det var nog för att jag slutade leta eftersom det är deprimerande att handla kläder i flera storlekar större än vanligt). Två par stretchbyxor/-jeans, två blusar och en kofta. Allt går att ha på jobbet (internationellt kontor). Jag blev så nöjd att jag kilade vidare och köpte ett par skor av bara farten. Ooops!

Idag har jag en ny liten grej som förmodligen hänger ihop med graviditeten. Jag har smärtor som kommer och går i bakre, högra midjan. Ok, det är ingen direkt medicinsk term men jag kan inte beskriva det bättre.
Det KAN ju ha med den tröga magen att göra. Eller så något med njurarna och eftersom jag kissar konstant så vore inte det så konstigt heller.
Hur som helst, jag oroar mig inte det minsta för det. Ännu.

Jo, just det. Jag mådde lite illa imorse också...

Kram

6 kommentarer:

  1. Grattis till illamåendet! ;)

    Gravidkläder ligger bra till på andrahandsmarknaden så det går ju att sälja och sen är många gravidtoppar utformade med "amningsfickor" så man kan ha dem även under amningstiden.

    Och så, vill absolut inte skrämma upp dig, men det är nog bra om du talar om det onda i "bakre, högra midjan" för bm vid ditt kommande besök, det är ganska vanligt med njurproblem under graviditeten och detta kan bla kräva specialkost mm. (Min syster är i det läget just nu och hade samma problem förra graviditeten)Det är absolut inget farligt men det kan vara skitjobbigt.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åååh, vad bra att du sa det där med njurarna!
    Det ska jag verkligen ta upp med BM. Ska ju dit nu på torsdag så det passar perfekt i tiden.

    Tuuuusen tack!
    (för klädtipsen också så klart)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Oohh illamående minsann? :D Hur går det med kaffe, stark mat, rök?

    Kul med ny nedräkning! En liten bit i taget... Det är ändå stort att det börjar komma symptom som inte på något sätt går att skylla på läkemedlen...hihi!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Ja, verkligen! Nu känns det som om det är mer "riktiga" symptom.

    Om jag äter för mycket så blir jag lite illamående men imorse så var det mycket tydligare. Och alldeles nyligen smakade det lite metall i munnen igen. Andra gången nu!
    Kaffe går bra men numer dricker jag bara en kopp på morgonen när jag kommer till jobbet. Sen vill jag inte ha mer. Förut var det alltid två koppar.
    Stark mat gillar jag precis som vanligt! :o)
    Rök har jag inte reagerat på alls för jag har inte träffat någon som röker på ett tag. Ska gå och sniffa på tjejerna på jobbet som röker då och då och se hur jag reagerar. Hihii...

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Gör det! Också vänder sig någon om då och säger "Du är gravid va?"

    SvaraRadera
  6. Aj, tusan! Tänkte inte på det...
    Skippar det där med sniffandet, hahahaaa!

    kram

    SvaraRadera