Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 1 december 2010

Nummer två

Vilken lång dag. Energisk. Hjärnan har fått jobba ordentligt och det är alltid kul.

Imorse konstaterade jag att jag gått ner 0,5 kg. Det är märkligt eftersom det jag äter inte vill komma ut... Magen vill liksom inte vara med. Det här resulterar i att jag inte vill äta men det måste jag. Annars blir inte den här graviditeten så lyckad... Så jag äter. Men går ner i vikt.
Så jag försöker att äta fibrer och frukt som sig bör. Så att det händer något för det måste det göra snart. Maten måste ut. Förr eller senare.

Vilka lyxproblem jag har! En trög mage. Vad är det jämfört med kampen om att få barn? Inkentinken, så jag klagar verkligen inte.
Jobbiga symptom men jag njuter ändå. Vad härligt att inte kunna göra nummer två!!!!

Kram

8 kommentarer:

  1. Hihihihi! För mig funkar kaffe bra. Men du ska nog inte dricka kaffe när du är gravid. Katrinplommon är bättre i så fall.
    Kram Tabasco

    SvaraRadera
  2. Fiber och frukt eller Frukt&Fiber? :)

    Det är ju SKITBRA att energin går åt till annat än att komma ut som nr 2 hihi!

    SvaraRadera
  3. Du måste dricka mängder under graviditeten! Jag har haft samma problem som du och försökte trycka i mig fibrer men fick bassning av min BM som sa att fibrerna kan fungera omvänt och det enda som löser(;)) är vätska! I mängder! Det hjälpte ett tag men sen blev det massa lactulos och sånt...

    Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Bruders!!! Ni är SKITBRA!! ;o) (jösses, vilken fånig men otroligt rolig humor,hihihii!)

    Kom på det där med vätska nu på väg hem från plugget eftersom det även högg till i matmagen. Så blir det när man behöver vätska så nu jäklars! Nu har jag druckit två glas och lär väl få springa och kissa fyra gånger inatt istället för de numer sedvanliga två gångerna...
    Vatten är nog bättre än fibrer om jag också ska undvika magont.

    Mycket med det jordiska nu.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag säger bara get use to it:-)Det blir som vinst varje gång man kan gå på toa, inte kissa alltså det får du också vänja dig vid... Passa på och ät innan illamåendet slår till, hihi.
    Kram Wallan

    SvaraRadera
  6. Grattis till graviditeten och trög mage - tro inte att det tar slut när bebisen är levererad - det håller i sig tills amningen är över men det är bara en skitsak. Pepparkaksdeg kan få fart på de slöaste tarmar.

    SvaraRadera
  7. Hahahaaa! Underbara kommentarer!
    Scheisse, det ska vara så här alltså?
    Jösses, vad jag ska dricka vatten idag!

    kram

    SvaraRadera
  8. fibrer i all ära men ibland blir det för mycket. jag tycker ibland min mage fungerar bättre när jag äter typ vitt bröd, smör och fett. istället för min vanliga kost fullkorn och nyttigt...
    annars har du ju fått bra råd redan;)
    a ja det är ljuvligt att göra nr 2 när man har varit förstoppad;))

    SvaraRadera