Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 7 december 2010

Mensvärk

Igår kväll fick jag riktigt ont i magen. Som en riktigt redig mensvärk som högg till ordentligt.
Först tänkte jag att "nu är det kört!" men sen lugnade det sig och bara fortsatte att mola på.
Idag är det samma molande värk. Det känns som att mensen är på gång ungefär vilken sekund som helst.
Det kom lite ljusrosa på pappret också. Fan.
Så länge det inte är rött i och för sig....

Självklart pendlar tankarna mellan himmel och helvete hela tiden. Inget annat kan jag göra. Bara vänta och vara.
Jo, förresten, jag dricker vatten i mängder och tänker att allt liv behöver vätska. Så jag dricker vatten.

Det onda i bakre, höger midja har försvunnit helt. Alltid något.

Längtar till på torsdag och BM.

Kram

7 kommentarer:

  1. Jag hoppas innerligt att det beror på att det växer, molandet.
    Dagarna känns hemskt långa när man väntar och väntar.
    Massor av kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Tänk på att livmodern har börjat växa. Det känns. Sen drar det i ligamenten som håller upp livmordern. Spännande på torsdag, hoppas hon är bra!
    Kram Wallan

    SvaraRadera
  3. Jag har tyvärr svårt att säga verken bu eller bä. Jag kände ingenting den första tiden jag var gravid så jag kan inte lugna och säga "det känns. Det är normalt" Men jag håller alla tummar för att det är helt normalt!

    SvaraRadera
  4. Tack, snälla, snälla ni!
    Jag biter ihop....

    Kram

    SvaraRadera
  5. Klart det känns när det växer och allt därinne förändras! Det GÖR ont!

    Vad skönt att det onda i bakre, högra midjan har försvunnit! :-D Men prata ändå med bm om det.

    SvaraRadera
  6. Här har jag saxat till dig från growinpeople:
    "Proportionellt växer livmodern snabbast under de tre första månaderna. Denna snabba tillväxt, den ökade genomblödningen och dragningar i de ligament som livmodern sitter upphängd i gör att en del kvinnor får ont långt ned i buken. Det kan vara allt från en molande värk till ordentligt stickande eller skärande smärtor. Ganska typiskt är att det gör ont när man ändrar kroppsställning, men det kan också göra ont när man är stilla. Dessa smärtor kallas för ligamentsmärtor."

    http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=12614

    Alltid något!
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Åååh, vad snälla ni är!!
    Nu får jag en tår i ögat... För just nu är jag så otroligt rädd för att det inte ska gå vägen. Tack, Flisan! Tack Cissa! Tack ALLA!
    Jag har bestämt mig för att invänta besöket hos BM och ge det hela någon dag. Kanske går det över till dess...

    Många kramar till er

    SvaraRadera