Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 5 december 2010

En ny vecka börjar

2:a advent och nu har vi varit upplysta om vår kommande framtid i en hel vecka. Tiden sniglar sig fram...

Det finns så otroligt mycket information på Internet om det här med graviditeter. Mycket är faktiskt bara rent skräp men det är ändå kul att surfa runt och lära sig en del. När jag satt och letade efter en kort och bra information vecka för vecka så hittade jag Babyvärlden.se och den var ganska ok tycker jag. Kort och koncist.
När jag läste om vad som händer i vecka 5 så står det så här:

"Hormoner hjälper blodet att flyta till livmodern för att ge embryot bästa möjliga förutsättningar för tillväxt."

Det kan ju förklara en hel del varför jag har de där konstiga, bruna flytningarna. Jag gissar att det är blod som "blir över", lite spill liksom.

Idag är jag i vecka 5+0, så jag går in i vecka 6 nu (typ, ikväll). Kul!
Det molar lite i nedermagen och jag kan notera att jag svullnat lite kring låren och lite runt magen. Det är väl vätska gissar jag. Brösten har blivit lite, lite större också.
Eftersom jag gillar att gå i stretchjeans och de jag har nu sitter alldeles för tajt så ska jag idag åka och köpa mig byxor. De ska fortfarande vara ganska tajta men stretcha lite mer tänkte jag. Så de inte sitter så hårt runt magen för det är inte bekvämt alls längre.

Hur fungerar allt här hemma då? Ungefär så här:

Jag: "Undrar om det är en eller två därinne?"
M: "Du får väl känna efter."
Jag: "Ja, just det..."

D.v.s. vardagen lunkar på med viss förväntan och med, som vanligt, torr humor.


Snöiga kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar