Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 20 december 2010

Redo

Allt är klart utom köttbullarna och skinkan.
Kylen är fylld.
Huset är städat.
Blommorna har fått en uppfräschning.
Sladdlisten som legat har äntligen kommit på plats.
Apelsiner med nejlikor är upphängda överallt.
Granen är klädd.
Ischokladen står i julburkar på bordet.
Clementiner i överflöd.
Glöggen står och väntar på att få bli värmd.
Lussebullarna ligger i frysen.
Pepparkakorna väntar i skåpet.
Paketen ligger under granen.

Vad sa jag? Att glöggen väntar på att bli värmd? Skäms på mig. Den ska genast värmas och jag ska ta ett glas glögg och inandas julatmosfären. Tomten struntar jag i. Det är JULEN jag vill åt. I väntan på FET...

KRAM

4 kommentarer:

  1. Låter som det kommer att bli en kanonjul :) Det känns skönt att ha denna mystid just nu.
    Massor med kramar!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Fy vad mysigt! Åh då luktar det sådär underbart juligt hemma hos er nu =)

    SvaraRadera
  3. Ja,nu är det total julmys som gäller! Har redan tryckt i mig lite för mycket ischoklad... :o)

    Och det luktar tokjul här hemma! Jag har tagit i så att jag spricker, hahahahaa!
    Men M gillar det också så helt fel an det ju inte vara.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Åh! Vad härligt!

    Fel? är du galen underbara kvinna!
    Det är ju alla rätt! :D

    SvaraRadera